خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست استان قزوین خبرداد:

رها سازی خرس قهوه‌ای از تله سیمی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۴۷

یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه الموت شرقی قزوین، توسط کار‌شناس و محیط بانان حوزه شهرستان قزوین از تله سیمی نجات پیدا کرد.

مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه الموت شرقی توسط کار‌شناس و محیط بانان حوزه شهرستان قزوین از تله سیمی نجات پیدا کرد.

به گزارش ایلنا از قزوین، دکتر علیپور افزود: در پی گزارشی مبنی بر به دام افتادن یک قلاده خرس قهوه‌ای در باغات روستای باغ کلایه الموت شرقی، محیط بانان منطقه در محل حضور پیدا کرده و پس از هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گروهی دیگر از همکاران اداره شهرستان نیز به همراه وسایل و ادوات لازم به محل اعزام شدند.

دکتر علیپور افزود: پس از مراجعه همکاران به محل مورد نظر مشاهده شد که یک قلاده خرس قهوه‌ای در تله سیمی گرفتار شده که با در نظر گرفتن نکات لازم نسبت به تزریق داروی بیهوشی اقدام شد.

وی ادامه داد: پس از بیهوشی کامل، همکاران خرس را از تله آزاد کردند و سپس نسبت به معاینات بالینی اقدام کردند که آسیب‌دیدگی به شکل پارگی و جدی در بدن حیوان مشاهده نشد. سپس حیوان را با خودرو از محل تله و اطراف باغات دور و به محل مناسبی در منطقه انتقال دادند.

وی ادامه داد: در پایان پس از بررسی منطقه و قرار دادن خرس در محل سایه درخت نسبت به ریکاوری اقدام شد و دقایقی بعد خرس از جای برخواست و از محل دور شد.

دکتر علیپور با هشدار به افرادی که به این شکل نسبت به زنده گیری حیوانات اقدام می‌کنند، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با افراد متخلف برخورد و نسبت به معرفی آنان به مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز