خبرگزاری کار ایران

با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

خط و پست برق 132.20 کیلو ولت مسقف در گلبهار به بهره‌برداری رسید

با حضور نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خط و پست برق ۱۳۲. ۲۰ کیلو ولت مسقف با حضور سخنگوی دولت در شهر جدید گلبهار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد حسن متولی‌زاده در مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: این پروژه با هدف تامین برق مطمئن مشترکان شهر جدید گلبهار، تامین برق متقاضیان مسکن مهر، کاهش تلفات شبکه فشار متوسط و افزایش قابلیت اطمینان شبکه با هزینه ۸۷ میلیارد ریال وارد مدار شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: این پست برق که در زمینی به مساحت هزار و ۱۹۶ متر مربع احذاث شده است قابلیت کنترل از راه دور را دارد و ظرفیت آن ۶۰ مگاوات آمپر است.

وی اظهار کرد: مسقف بودن پست به منظور رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل، کاهش مصرف انرژی در پست به دلیل استفاده از ساندویچ پانل و عایق بندی دیوار‌ها و امکان بهره برداری بدون اپراتور از جمله ویژگی‌های این پست است.

متولی‌زاده با بیان اینکه تلفات شبکه کمتر از ۱۰ درصد است گفت: سالانه هزار میلیارد ریال باید برای توسعه بار صنعت برق در شهر مشهد هزینه شود در حالی که منابع عمومی در این کلانشهر صفر است.

وی با اشاره به ضرورت واقعی شدن تعرفه‌ها افزود: صورتحساب ۷۰ درصد از مشترکین خراسان رضوی کمتر از ۱۰۰ هزار ریال است که این رقم باید واقعی شود.

کد خبر : ۳۰۰۵۷۲