خبرگزاری کار ایران

فرماندار دنا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

افتتاح و کلنگ زنی ۲۱ پروژه در هفته دولت

فرماندار دنا در کهگیلویه و بویراحمد، از افتتاح و کلنگ زنی ۲۱ پروژه با اعتبار۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در این شهرستان در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از سی سخت، علی تاج امیری سه شنبه عصر در نشست رسانه‌ای در محل فرمانداری دنا گفت: عمده این پروژه‌ها در حوزه‌های کشاورزی، راه‌های روستایی، فرهنگی و هنری، اجرای طرحهادی روستایی، توسعه آب روستایی و ذخیره آب شهری است.

وی مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی در شهرستان دنا را طرح کشت گل رز در بخش مرکزی با زیربنای پنج هزار متر مربع با اشتغال زایی ۱۰ نفر و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار، طرح کشت گیاهان به لیمو در بخش پاتاوه با زیربنای ۵/۲هکتار، اعتبار ۲۸۰ میلیون تومان و اشتغال ۴ نفر و اختصاص ۱۱۰میلیون با اشتغال هفت نفر برای ساختمان تعاونی زنان در سی سخت برشمرد.

فرماندار دنا گفت: احداث مصلای شهر پاتاوه با زیر بنای ۵هزار متر مربع و ارزش یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان، افتتاح مجتمع فرهنگی - هنری شهر سی سخت با زیربنای ۱۴۵۰م‌تر مربع و اعتبار آن ۹۰۰ میلیون تومان و احداث مخزنذخیرهسازی آب آشامیدنی یکهزار مکعبی شهر پاتاوه با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های افتتاحی هفته دولت امسال در این شهرستان است.

تاج امیری گفت: ساماندهی ورودی شهر سی سخت با اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان، اجرای طرح هادی روستایی، روستای بنستان بخش پاتاوه به نمایندگی از آن با اعتبار بالغ بر ۲۰۰میلیون تومان، بهسازی کانال‌های کشاورزی در روستا‌ها و شهر سی سخت و اردوگاه بیژن یک در بخش گردشگری و میراث فرهنگی که مجموع اعتبارات ذکر شده بالغ بر ۱۱میلیارد و ۵۰۰ تومان از دیگر پروژه‌های افتتاحی شهرستان دنا در هفته دولت امسال است.

فرماندار دنا گفت: ۲ طرح نوسازی مدارس شش کلاسه در چنارم برم با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان و پارک جنگلی شهر پاتاوه که شهرداری متولی آن است با اعتبار بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان و ۵/۳هکتار مساحت پروژه‌های کلنگ زنی هفته دولت امسال در دنا است.

وی افزود: از این ۲۱ پروژه شش پروژه اقتصادی و بقیه عمرانی هستد که در مجموع برای ۴۰ نفر اشتعال زایی می‌شود.

تاج امیری از تخصیص هشت میلیارد تومان اعتبار استانی و شش میلیاردتومان اعتبار ملی برای سالنهای ورزشی سرپوشیده و چمن مصنوعی بخصوص در روستاهای شهرستان دنا خبرداد.

وی گفت: هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بودجه ملی برای راههای روستایی، آب آشامیدنی، آب کشاورزی و طرح هادی روستایی نیز علاوه براعتبارات عنوان شده به شهرستان دنا تخصیص یافت.

کد خبر : ۳۰۰۲۳۹