خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی:

پساب کارخانه مس ارمنستان آب ارس را آلوده کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۰۷

باید در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گیرد و در صورت نیاز تذکرات لازم به دولت ارمنستان داده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی از آلودگی آب رودخانه ارس بر اثر نشت پساب کارخانه مس کشور ارمنستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سعید شبستری خیابانی امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان آذربایجان شرقی گفت: باید در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گیرد و در صورت نیاز تذکرات لازم به دولت ارمنستان داده شود.

وی با اشاره به مساله آلودگی آب در برخی از شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان هشترود، اظهار داشت: البته آب شرب هشترود از نظر بهداشتی مشکلی ندارد، اما باید توجه داشت که مساله فقط آب شرب نیست، بلکه کشاورزی و محیط زیست منطقه نیز تحت تاثیر قرار دارند.

شبستری خیابانی تاکید کرد: این مساله باید به شکل جامع و گسترده مورد بررسی قرار گیرد تا اگر مشکلی در آب مناطق مختلف استان وجود دارد با روش‌های مناسب حل شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: دولت توجه به سلامت را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و تمام هم و غم خود را به کار بسته تا بهداشت و سلامت مردم را به بهترین نحو تامین کند.

وی با بیان این ‌که نباید کارها و برنامه‌ها به صورت مقطعی انجام شود، اظهارکرد: متولیان امر باید طوری برنامه‌ریزی کنند که هر سال برنامه‌ها به طور متناوب اجرا شده و از دوباره کاری جلوگیری شود.

شبستری به آمار فوت شدگان استان از طریق گاز منوکسیدکربن نیز اشاره کرد و خواستار آگاه سازی بیش از پیش مردم از طریق صداوسیما و رسانه‌ها شد.

در این جلسه گزارش عملکرد دستگاه‌های مسوول در خصوص آموزش مردم و دانش‌آموزان در خصوص استفاده ایمن از گاز طبیعی ارایه شد.

همچنین نحوه اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن تخم‌مرغ و رفع آلودگی آب روستایی استان مورد بحثو بررسی قرار گرفت

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز