خبرگزاری کار ایران

در سه ماه گذشته

67 نفردر دریای مازندران غرق شدند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از ابتدای خرداد تا پایان مردادماه تعداد 67 نفر در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مدت مشابه یک نفر بیشتر بود.

به گزارش ایلنا از ساری ، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به اینکه تعداد 58 نفر از غرق‌شدگان مرد و مابقی زن بودند، افزود: همگی این افراد با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مکرر، محدوده‌های ایمن‌سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: شهرستان‌های نور با 14، محمودآباد با 12بیشترین و بهشهر با یک مورد غرقی در آن کمترین غرقی ثبت شده را داشت.

عباسی  درباره سن افراد غرق شده افزود: سنین 21 تا 30 سال با 26 غرقی بیشترین و سن بیش از 40 سال با 9 مورد کمترین غرقی به ثبت رسید.

وی با اشاره به سهم 52 درصدی غیربومیان در افراد غرق شده در دریای مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر مغروقین از قشر جوان، غیر بومی و مسافر هستند به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره‌ساز نخواهد بود.

کد خبر : ۲۹۹۹۶۳