خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

طرح جامع مالیاتی در رشت راه‌اندازی شود

استاندار گیلان با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی در برخی از شهرهای استان راه‌اندازی شده است، بر لزوم پیاده‌سازی این طرح در رشت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی امروز با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین منابع تأمین هزینه‌های عمومی کشور بهره‌گیری از درآمدهای مالیاتی است، اظهار کرد: تبیین بیشتر آثار مثبت پرداخت به موقع مالیات در پیشرفت جامعه در افزایش درآمدهای مالیاتی بسیار مهم است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مالیات نقش تعیین کننده‌ای در توسعه  اقتصادی دارد بر گسترش فرهنگ مالیات تأکید کرد و گفت: برای نهادینه‌کردن این فرهنگ مردم باید آثار مثبت پرداخت مالیات در جامعه را به وضوح ببینند و از طریق رسانه‌ها  برای آنان بازگو شود.

نجفی همچنین ارتقاء فناوری‌های الکترونیکی برای امور مالیاتی را خاطرنشان کرد و افزود: خوشبختانه گیلان به لحاظ اظهارنامه الکترونیکی در کشور وضعیت خوبی دارد.

وی با تأکید بر اینکه طرح جامع مالیاتی که در برخی از شهرهای گیلان راه‌اندازی شده است گفت: باید هرچه سریع‌تر در رشت نیز راه‌اندازی شود.

مدیر کل امور مالیاتی نیز گفت: سال گذشته 611 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در گیلان محقق شد که 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

حسین حقیقی افزود: امسال نیز 48 هزار اظهارنامه  الکترونیکی در گیلان ثبت شده است که از این لحاظ مقام دوم کشور را برخورداریم.

 

 

کد خبر : ۲۸۹۷۴۲