خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار مازندران

بیش از 400 هکتار از اراضی شالیزار استان با تنش آبی مواجه‌اند

معاون عمرانی مازندران، با بیان اینکه بیش از 400 هکتار از اراضی شالیزاراستان با تنش آبی مواجه اند گفت: برای ازبین رفتن استرس کم‌آبی این میزان اراضی شالیزاری مدیریت نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی نبیان صبح امروز شنبه درنشست مشورتی بخشدارو دهیاران بخش کلیجانرستاق در حوزه آب و راه با تقدیر ازمردم فهیم، اخلاق‌مدار همدل و همراه این منطقه اظهار کرد: وقتی مردم همراه با رهبری و دولت هستند ما مسئولان باید با صداقت و مدیریت بهینه گام در ارائه خدمات رفاهی و اقتصادی و ایمنی آنها برداریم.

معاون عمرانی استانداری مازندران تقویت بنیان‌های اقتصادی خانوارهای روستایی را از مسائل مهم در استان برشمرد وگفت: به تنهایی با اجرای طرح‌های عمرانی و ساماندهی محیط روستایی به اهداف بلند توسعه‌ای و تثبیت زندگی در روستاها نخواهیم رسید و به همین منظور برای رونق اقتصادی و کمک به تولید و بهبود معیشت روستائیان باید گام‌های مهمی برداشت.

نبیان با اشاره به اینکه 45 درصد جمعیت در روستاهای مازندران زندگی می‌کنند و برای ماندگاری این جمعیت در روستاها خاطرنشان کرد: باید مدیریت و برنامه‌ریزی‌ها درارائه خدمات عمرانی و رفاهی در روستاها صورت گیرد درغیراین صورت مهاجرت به شهرها فاجعه خواهد بود.

مسئول عمرانی استان در بخش دیگری از سخنان خود شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای ودسته‌بندی طرح‌های توسعه‌ای را بسیار ضروری دانست وگفت: بخشداران در ترسیم نقشه راه و تعیین رویکردهای مهم در توسعه بخش نقش بسزایی دارند و باید با نگاه جامع توانایی‌ها و اولویت‌های هر منطقه را معرفی کنند.

نبیان برای ازبین رفتن استرس کم آبی بیش از400 هکتار اراضی شالیزاری بر مدیریت جهادی در رفع مشکلات کوتاه مدت تاکید کرد و گفت: بدون برنامه‌ریزی ومدیریت هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود وباید با اقدامی جهادگونه نسبت به مدیریت این منابع و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام برنامه‌ریزی کرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران بسیاری از مشکلات موجود را در سوء مدیریت اعلام کرد وگفت: همه بخش باید در حوزه آب مدیریت متفکرانه داشته باشند چون بسیاری از اقدامات کوتاه مدت می‌تواند نتیجه بخش باشد تا وقتی که فرصت اقدامات بلند مدت هم فراهم شود.

وی در اجرای طرح هادی روستاهایی که اقدامات اولیه وعقب نشینی‌ها را انجام دادند اولویت‌دار اعلام کرد و گفت: در روستاهایی که طرح هادی نیاز به اصلاح و بازنگری دارد در دستور کار قرار گیرد.

نبیان خاطرنشان کرد: بخشداران موظف هستند امکانات موجود و میزان تسهیلات مورد نیاز و میزان اشتغالزایی طرح‌های در نظر گرفته شده در راستای سند توسعه را به معاونت عمرانی استانداری ارسال کنند.

در این هم اندیشی معاون عمرانی با اعلام نصب 90 هزارعلائم ایمنی در مازندران در راهها و جاده‌ها گفت: در حوزه راه روستایی با مطالعه و کارشناسی، دررفع نواقص عملیاتی‌شدن پروژه‌ها، اقدامات مناسب اجرا شود.

نبیان رانشی بودن زمین، نداشتن مسیر ورودی با زیرساخت مناسب را به عنوان اصلی‌ترین مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: برای رفع مشکل راه در این بخش اقدامات ویژه صورت گیرد.

وی با انتقاد از کندی بهسازی جاده‌های مواصلاتی بخش کلیجانرستاق ساری خواستار مدیریت در تخصیص اعتبارات و اجرای عملیاتی پروژه‌ها ازمدیرکل راه و شهرسازی شد.

عبداللهی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب روستایی مازندران نیزدر این نشست با اشاره به تخصیص 500 میلیون دلار اعتبار برای آبرسانی به مناطق روستایی کشور از صندوق توسعه ملی با تاکید مقام معظم رهبری گفت: روستای نوده ازبخش کلیجانرستاق به دلیل شرایط بحرانی درشمار تک روستاها قرار گرفته شد که این پروژه نیاز به 7 میلیارد تومان اعتبار دارد.

مسئول ارشد آب روستایی مازندران با تاکید بر اینکه 16 پروژه آبی نیمه‌تمام در این بخش موجود است، خاطر نشان کرد: هنوز توزیع اعتبارات عمرانی پروژه‌ها شروع نشده است اما به محض آغاز توزیع اعتبارات سعی خواهد شد روستاها با بحران شدید در اولویت قرار گیرند.

کد خبر : ۲۸۹۷۰۸