خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی اصفهان:

استحکام بخشی بناهای تاریخی در اولویت کاری میراثفرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۰۳

عمر مفید بسیاری از بناهای تاریخی رو به اتمام است به همین دلیل در پروژه های مرمتی هیچگاه پایانی وجود ندارد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در چهارمین کارگروه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: همه مسوولین و هموطنان باید با ظرافت کار مرمت بیش از پیش آشنا شوند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، الهیاری به مسائل و مشکلات مجموعه‌های تاریخی شهر اصفهان که به ثبت جهانی رسیده‌اند و چگونگی مرمت آن‌ها اشاره کرد و افزود: میدان امام اصفهان که دارای طراحی و ساخت شگفت انگیز است، مسائل و مشکلات فراوان دارد.

وی اظهار داشت: اداره کل میراثفرهنگی استان اصفهان اهتمام جدی دارد تا با تکیه بر پشتوانه کار‌شناسان موجود و تامین منابع مالی از اعتبارات ملی و استانی به صورت جدی مشکلات این مجموعه را پیگیری کند.

الهیاری به عمر مفید بناهای تاریخی اشاره کرد و افزود: عمر مفید بسیاری از بناهای تاریخی رو به اتمام است به همین دلیل در پروژه‌های مرمتی هیچگاه پایانی وجود ندارد.

وی در باره ادامه طرح مجموعه گردشگری «خورشید اردهال» گفت: این طرح بزرگ گردشگری در دو مرحله و در آستان ملکوتی امامزاده سلطان علی(ع) در مشهد اردهال و در نزدیکی روستای چنار در ۴۰ کیلومتری شهرستان کاشان ایجاد شده است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با تشکر از شهرداری‌های شهرهای استان و تلاش آن‌ها برای حفظ آثار تاریخی شهرستان‌ها اظهار کرد: نگاه شهرداری‌ها و اعضای شوارهای شهر‌ها بر حفظ میراثفرهنگی معطوف است.

وی با اشاره به اینکه بناهای تاریخی که به ثبت جهانی رسیده، بر اساس تمهیدات صورت گرفته به صورت هیات امنایی اداره می‌شود، افزود: برنامه ریزی در این زمینه صورت شده و شخصیتهای حقیقی و حقوقی انتخاب شده‌اند و این فرایند در آینده نزدیک صورت می‌پذیرد.

حسینعلی وکیل علی آبادی، مشاور طرح گردشگری خورشید اردهال، نیز در ادامه این جلسه گفت: مرحله اول این طرح در ۱۱ مهر سال جاری با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینی به وسعت ۵۰ هزار متر مربع افتتاح شد.

وی افزود: مرحله دوم این طرح در زمینی به وسعت ۹۶ هکتار و در محدوده شهر نیاسر و کاشان و روستاهای غیاثآباد، علوی، چنار و علی آباد انجام خواهد شد.

ضیایی سرمایه گذار این طرح نیز این مجموعه گردشگری را ترکیبی از توسعه گردشگری مذهبی، فرهنگی و طبیعت گردی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: برای فضاهای تفریحی و اقامتی این مجموعه گردشگری پارک آبی، برج دیده بانی، شهربازی، باغ و هتل پیش بینی شده است.

وی افزود: در صورت تصویب این طرح این مجموعه برای دو هزار و ۲۶۵ نفر از مردم محلی اشتعالزایی می‌کند.

طرفه معاون استاندار و قائم مقام کار گروه میراثفرهنگی استان اصفهان نیز گفت: با توجه به اهمیت بناهای تاریخی استان و نیاز به پایش دائمی بناهای ثبت جهانی، سازمان میراثفرهنگی مواردی همچون تدوین برنامه‌های مرمتی پایگاههای جهانی، تهیه جدول بودجه‌های مورد نیاز پایگاه‌ها و سازمان میراثفرهنگی، مشخص کردن محل تامین اعتبار بناهای تاریخی اعم از بودجه‌های داخل استانی و ملی و تهیه گزارش از نیازهای مرمتی بناهای تاریخی استان اصفهان را در دستور کار خود قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز