خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خبرداد:

امضا میثاق نامه شرکت توزیع برق مازندران در راستای طرح ملی کاهش تلفات

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۹۹۵

به منظور اجرای طرح ملی مهندسی و کاهش تلفات انرژی الکتریکی، معاونان و مدیران شرکت توزیع برق استان مازندران میثاق نامه کاهش تلفات را امضاء کردند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران از امضا میثاق نامه این شرکت در راستای طرح ملی کاهش تلفات خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، منوچهر جعفری گفت: به منظور اجرای طرح ملی مهندسی و کاهش تلفات انرژی الکتریکی، معاونان و مدیران شرکت توزیع برق استان مازندران میثاق نامه کاهش تلفات را امضاء کردند.

وی افزود: با توجه به هدررفت انرژی و منابع کشور و اثرات سوء آن، معاونین و مدیران شرکت توزیع برق مازندران در یک نشست صمیمی با یکدیگر میثاق نامه کاهش تلفات امضاء و برای اجرای این موضوع مهم ملی بایکدیگر هم پیمان شدند تا با برنامه ریزی های خوبی که صورت گرفته با روحیه بسیجی و کوشش و تلاش در این راستا حرکت کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق ماندران خاطرنشان کرد: براساس میثاق نامه مجموعه شرکت متعهد شدند با استعانت از خداوند متعال و با بکارگیری تمام همت و توان مجموعه شرکت میزان هدر رفت انرژی الکتریکی در شبکه های توزیع تحت پوشش خدمت رسانی را در طول یک سال از ۴/۱۸ درصد به ۱۲ درصد کاهش دهند و این حرکت هم راستا با طرح کاهش ملی تلفات انرژی الکتریکی تا دستیابی به حد بهینه تلفات در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی ادامه یابد.

جعفری یاداور شد: با توجه به اینکه در صد زیادی از تلفات شبکه برق غیر فنی است این حرکت جهادی، تلفات را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

وی کاهش تلفات انرژی الکتریکی را یک طرح ملی عنوان و اعلام داشت همچون که پیشرفت یک دغدغه است کاهش تلفات را هم باید یک دغدغه و تکلیف ملی و دینی دانست و تلاش های گسترده ای انجام داد تا با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نتایج قابل قبولی بدست آورد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران یکی از راه حل های اساسی در کاهش تلفات را تغییر رفتار و طراحی دقیق بیان کرد و ادامه داد: تغییر رفتار با آموزش های پایدار امکان پذیر است و در طراحی ها نیز باید دقت کرد تا تلفات را کاهش داد.

در این نشست که معاونین ستاد و مدیران امورهای توزیع حضور داشتند گزارشی از تلفات و نحوه محاسبه ان در شرکت توزیع، شفاف سازی تلفات و اهداف امورهای توزیع در این خصوص، مقایسه تلفات در پنج سال گذشته، تلفات امورهای توزیع در سال ۹۲، طبقه بندی تلفات هر امور دقیقا " مورد بحثو بررسی قرار گرفت ومقرر شد مدیران شهرستان ها با همکاری و هماهنگی ستاد شرکت برنامه ریزی دقیقی برای کاهش تلفات تا سقف ۱۲ درصد داشته باشند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق مازندران نیز در این جلسه از آغاز فعالیتهای گسترده این شرکت در سطح استان برای کاهش تلفات خبر داد و گفت: در انجام کار باید به مطالعه و سپس دقت نظر کامل کار کنیم و موضوع عدم تعادل بار فیدرهای فشار ضعیف را مورد بررسی قرار دهیم و چنانچه نیاز به اصلاحات است آنها را برطرف و به سمت خازن گذاری برویم.

غفاری گفت: کاهش تلفات، بالا بردن راندمان و بالا بردن بهره وری ازمهمترین اهداف ما در طرح ملی کاهش تلفات در استان است.

وی همچنین از معرفی نماینده کاهش تلفات واحدهای ستادی و امورهاو نشست تخصصی معاونت ها و امورها با تیم واحدها و

گزارش وضعیت شماره برداران و ارسال نخستین گزارش عمکرد کاهش تلفات به شرکت توانیر خبر داد و افزود: جلسات کاهش تلفات به طور هفتگی برگزار و گزارشها هر ۱۵ روز یکبار به صورت کامل به دبیرخانه مرکزی طرح جهادی کاهش تلفات در شرکت توانیر ارسال می گردد.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق مازندران، ایجاد زیر کمیته فرعی کاهش تلفات درامورها، برگزاری جلسات در امور، تهیه صورتجلسات مربوطه، ارسال یک نسخه به ستاد و پیگیری مصوبات کمیته عالی کاهش تلفات و زیر کمیته فرعی از وظایف نمایندگان امورها توزیع در راستای کاهش طرح ملی کاهش تلفات دانست.

غفاری خاطرنشان کرد: تلفات بخش توزیع در همه امورها یکسان نیست بعضی از امورها تلفات بسیار بالا و بعضی از امورها تلفات پایینی دارند که باید تلفات هر امور به صورت شفاف بررسی و تلاش گردد در طول یکسال به ۱۲ درصد برسد.

وی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری هایی که از طریق توانیر صورت می گیرد بخشی از منابع مالی طرح های جهادی کاهش تلفات تامین گردد تا طرح ها زودتر به مرحله اجرا در آید.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق مازندران نیز به برنامه ریزی این مجموعه برای کاهش تلفات غیر فنی اشاره و یادآور شد: برنامه ریزی های لازم برای کاهش تلفات تا پایان سال ۹۴ صورت گرفته تا ۲۷۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی اندازه گیری و وارد سیستم فروش شود.

شجاع محمودی عالمی گفت: با وارد شدن این مقدار انرژی به سیستم فروش ۱۸۵ میلیارد ریال آورده برای صنعت برق دارد لیکن نیاز به سرمایه گذاری حدود ۱۲۰ میلیارد ریالی دارد که برای اجرای این کار هم در حوزه ستادی و هم در امورها تقسیم کار لازم صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: اولین پروژه ای که ضروری به نظر می رسد نصب کنتورهای مادر در ابتدای روستاهاست بویژه روستاهایی که میزان سرقت انرژی در آنها زیاد می باشد و به این ترتیب مقدار انرژی تحویلی به شبکه روستا اندازه گیری شده و با مقدار فروش مقایسه می گردد.

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از دستکاری کنتورها هم مجری تعیین و پیش بینی و پیشنهاد تبدیل ۱۰۰ هزار کنتور انالوگ به دیجیتال شده که به محض خریداری نسبت به تعویض و تبدیل انها اقدام می گردد.

محمودی افزود: با بررسی هایی که از طریق دفتر بازار برق و بازرسی ها به عمل آمده بیشترین درصد تلفات غیرفنی در امورهای بابلسر، فریدونکنار و شمال و جنوب بابل می باشد که باید با طرح های ضربتی به آن دست یابیم.

وی رسیدگی به مشکلات تابلوسنجش و تابلوی کنتورها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: پیشنهاد دادیم که برای تابلو سنجش ها و تابلو کنتورها نمره فنی زیر ۸۰ مورد قبول قرار نگیرد و کنتورها هم در بیرون منازل مشترکین نصب گردد تا درصد دستکاری کاهش یافت. چنانچه حداقل ها برای معاونت مشترکین تامین شود امکان رسیدن به ۲۷۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی از محل کاهش تلفات وجود دارد.

وی تصریح کرد: آموزش و کنترل شماره برداران در دستور کار معاونت فروش و خدمات مشترکین است و برای مدیریت بخش روشنایی نیز تلاش شده تا به کلیه مصرف کنندگان فاقد کنتور، کنتور واگذار تا مصرف آنان اندازه گیری و هزینه های مربوطه اخذ گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز