خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پرداخت 35 میلیارد ریال از سوی شرکت ملی گاز به دلیل تخریب جنگل‌های دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از واریز 35 میلیارد ریال از سوی شرکت ملی گاز ایران به خزانه برای تخریب جنگل‌های دنا در این استان خبر داد.

عطاء پورشیرزاد شنبه به ایلنا در یاسوج گفت: با عبور خط 56 اینچ لوله‌های صادراتی گاز از جنگل‌های دنا در کهگیلویه و بویراحمد، شرکت ملی گاز به دلیل تخریب جنگل و محیط زیست جانوری و گیاهی مجبور به واریز 35 میلیارد ریال به خزانه شد.

وی با بیان اینکه این مبلغ به خزانه واریز شده است، اظهار کرد: تخریب جنگل‌های دنا توسط شرکت ملی گاز در فاز اول گسترده بود که جلوی پیشرفت آن توسط اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از جلوگیری از روند تخریب جنگل‌های دنا، پروژه عبور خطوط لوله‌های گاز این جنگل‌ها بیش از چهار سال متوقف شد.

پورشیرزاد گفت: بعد از توقف پروژه، نقشه جدید برای عبور خطوط لوله گاز طراحی تا میزان تخریب جنگل در آن به حداقل برسد و همین‌طور هم شد.

وی با تشریح وضعیت کنونی چگونگی عبور خطوط لوله گاز از جنگل‌های دنا، یادآور شد: در نقشه جدید، کمترین تخریب‌ها شکل گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید توسعه را به سمت گردشگری طبیعی سوق داد که حفظ محیط زیست در این استان از اولویت‌دارترین برنامه‌ها باید باشد.

 

کد خبر : ۲۸۸۱۲۷