خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با ایلنا:

شرکت گاز برای احداثلوله گاز قصد قطع ۲۲ هزار اصله درخت دنا را داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۴۸

بعد از بررسی‌ها و پیشنهاد این اداره کل، تعداد درختانی که برای عبور خطوط لوله گاز در این مسیر قطع می‌شود به شش هزار اصله درخت رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از تلاش شرکت گاز برای قطع ۲۲ هزار اصله درخت در پروژه گازرسانی که از مناطق جنگلی دنا می‌گذرد خبر داد.

«سید محمدرضا جهان آرا» در گفت‌ و‌ گو با ایلنا در یاسوج گفت: شرکت گاز که قصد عبور خطوط لوله گاز از جنگل‌های «دنا» در کهگیلویه و بویراحمد را داشت می‌خواست برای عبور خطوط لوله گاز ۲۲ هزار اصله درخت را قطع کند.

وی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد مانع ادامه پروژه عبور لوله گاز از جنگل‌های دنا شده است، اظهار داشت: براساس پیشنهاد شرکت گاز، ۲۲ هزار اصله درخت قطع می‌شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از بررسی‌ها و پیشنهاد این اداره کل، تعداد درختانی که برای عبور خطوط لوله گاز در این مسیر قطع می‌شود به شش هزار اصله درخت رسید.

جهان آرا، عرض خط عبور لوله گاز در این پروژه را ۱۶ متر عنوان و خاطرنشان کرد: خط عبور لوله گاز از نظر شرکت گاز ۵۰ متر بود که با بررسی‌های ما به ۱۶ متر رسیده است.

وی حداقل میزان خسارات وارده شرکت گاز به جنگل‌های دنا را ۶۰ میلیارد ریال برشمرد و یادآورشد: متاسفانه این شرکت هیچگونه خساراتی نیز تاکنون به اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نکرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسوولان شرکت گاز مطمئن باشند تا زمانی که خسارات وارده بر عرصه‌های جنگلی دنا را پرداخت نکنند این پروژه اجازه فعالیت نخواهد داشت.

جهان آرا از برگزاری ۲ نشست با کار‌شناسان شرکت گاز برای رفع این مشکل خبرداد و تصریح کرد: متاسفانه این کار‌شناسان آمدند و وعده‌هایی دادند اما رفتند و دیگر برنگشتند.

وی افزود: اگر شرکت گاز قصد اجرای این پروژه را دارد ابتدا باید خسارات وارده را پرداخت کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد اگر شرکت گاز قصد عبور خطوط لوله گاز از جنگل‌های دنا را دارد باید شش هزار اصله را قطع کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز