خبرگزاری کار ایران

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم:

استقبال گسترده استان‌ها از کرسی‌های تفسیر قرآن کریم

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، گفت: امسال برای اولین بار در کشور، 30 نفر از اساتید برجسته تفسیر قرآن حوزه علمیه قم به 30 استان کشور اعزام شدند که خوشبختانه این برنامه با اقبال بسیار بالای مردم مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «مرتضی نجفی قدسی» مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم، شب گذشته در مراسم افطاری جمعی از اساتید برجسته تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه قم با آیت الله مکارم شیرازی، که در محل سالن اجتماعات این دارالقرآن برگزار شد، اظهار کرد: در طول دو سال و نیم گذشته که مرکز دارالقرآن مرحوم علامه طباطبایی(ره) قم در محل بیت این مفسر قرآن کریم فعال شده است، شاهد برگزاری همایش‌های مختلف تفسیر قرآن کریم با حضور علمای برجسته و مراجع عظام تقلید، مجالس آموزش‌های تفسیر قرآن، راه اندازی مجمع طلاب حافظ قرآن و ... بوده‌ایم.

وی افزود: فعالیت دیگری که ما در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) به آن توجه داریم، حفظ آثار و یاد علامه طباطبایی(ره) است که نقش بزرگی در تشیع داشتند؛ علاوه بر آن بسیاری از علما از این وجود مبارک تأثیر گرفتند که نمونه آن تفسیر المیزان ایشان است و در این بیت نورانی نگاشته شده است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری همایش‌های تفسیری قرآن در بیت مرحوم علامه طباطبایی، امسال و برای اولین بار در کشور، با همکاری مجمع عالی تفسیر قرآن کریم حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات اسلامی، 30 نفر از اساتید برجسته تفسیر حوزه علمیه قم را به 30 استان کشور اعزام شدند و امیدواریم انشاالله این کار، مقدمه‌ای برای اجرای فرمایش حضرت آیت الله مکارم شیرازی که شهرها و استان‌ها نیاز به علما و مفسران دارند، باشد؛ طبق اخباری هم که به ما رسیده است، خوشبختانه کرسی‌های تفسیر این اساتید برجسته در استان‌های مختلف کشور، با اقبال بسیار بالای مردم مواجه شده است.

«نجفی قدسی» با بیان اینکه در بیت علامه طباطبایی(ره) برنامه‌های مختلفی در شرف انجام است، یادآور شد: در ایام ماه مبارک رمضان امسال، هر شب و از ساعت 22:30 کرسی تفسیر قرآن آیت الله استادی در بیت مرحوم علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

در این مراسم که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، علاوه بر آیت الله مکارم شیرازی، برخی دیگر از علمای برجسته حوزه از جمله آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت الله علوی بروجردی و ... نیز حضور داشتند.

کد خبر : ۲۸۵۱۶۷