خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

حساسیت اجتماعی نسبت به مواد مخدر باید تشدید شود

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تشدید حساسیت اجتماعی در رابطه با معضل اعتیاد، گفت: ارتقای شاخص‌های فرهنگی از تاثیرگذارترین راهکارهای مقابله با مواد مخدر است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در سومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان که با حضور جمعی از مدیران در محل استانداری برگزار شد، رویکرد اجتماعی را در مقابله با مواد مخدر بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود : باید با ایجاد حسایت اجتماعی و آگاهی بخشی درجامعه در جهت مبارزه با این پدیده شوم تلاش کنیم .

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در آگاهی بخشی جامعه از مضررات این بلای خانمان سوز، مقابله با مواد مخدر را از جمله اولویت‌های استان دانست و اظهارکرد: برگزاری مناسب ویژه برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر با تقویت رویکرد اجتماعی و آگاهی بخشی درجامعه انجام شود.

نجفی با اشاره به اینکه پیشگیری گامی موثر درامر مبارزه مواد مخدر است، تاکید کرد : باید با ارتقاء شاخص‌های فرهنگی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی جامعه‌ای پاک و عاری از هرگونه صدمات اجتماعی را شاهد باشیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: حضور فعالانه مدیران در جلسات نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به منظور پیگیری مسائل و حل مشکلات این بخش نشان از حساسیت استان نسبت به این مهم است.

دبیر مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز دراین نشست از امحاء بیش از 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر در هفته مبارزه با مواد مخدر  خبر داد.

محمد حسین شاهکویی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی،همایش ومسابقات ورزشی ،میزگردهای تخصصی در دانشگاه‌ها، سازمان‌ها ونهادهای مرتبط و افتتاح مراکز ترک اعتیاد از برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در استان گیلان است.

در ادامه این نشست هر یک از اعضاء به بیان گزارش و ارائه برنامه‌های خود به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر پرداختند و با دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

گفتنی‌ست، پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است.

کد خبر : ۲۸۴۷۴۱