خبرگزاری کار ایران

افتتاح یک واحد دامپروری و آبیاری کم‌فشار در قرچک

مراسم افتتاح یک واحد دامپروری و آبیاری کم‌فشار با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان قرچک در روستای داودآباد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان قرچک، مراسم افتتاح یک واحد دامپروری و آبیاری کم‌فشار با حضور حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه، علی صادقی فرماندار، کمال نصرتی رئیس اداره جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان قرچک در روستای داودآباد این شهرستان برگزار شد.

یک واحد دامپروری با ظرفیت 283 رأس دام‌پروری و یک واحد مزرعه کشاورزی با آبیاری کم‌فشار به‌مساحت 28 هکتار در این مراسم به بهره‌برداری رسید تا زمینه رونق هر چه بیشتر کشاورزی و دامپروری در شهرستان قرچک فراهم شود.

علی صادقی، فرماندار شهرستان قرچک طی سخنانی در این مراسم با اشاره به پتانسیل و ظرفیت شهرستان قرچک در زمینه کشاورزی و دامپروری اظهار داشت: شهرستان قرچک از پتانسیل و ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی و دامپروری برخوردار است.

وی گفت: شهرستان قرچک در حوزه تولید محصولات کشاورزی و دامی جایگاه قابل توجهی در استان تهران دارد و در صورت فراهم شدن امکانات لازم، می‌توان شاهد رونق هر چه بیشتر کشاورزی و دامپروری در این شهرستان بود.

وی ادامه داد: استفاده بهینه از امکانات و پتانسیل‌های موجود نیز موضوعی است که باید مورد توجه فعالان حوزه کشاورزی و دامپروری قرار بگیرد تا با کم‌ترین هزینه بیشترین فایده برای اقتصاد منطقه ایجاد شود.

صادقی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه کشاورزی بسیار با اهمیت است، مصرف صحیح و درست آب می باشد به‌طوری که باید میزان مصرف در حوزه کشاورزی کاهش یافته و با استفاده از سیستم‌های مدرن آبیاری زمینه کشت محصولات را فراهم آوریم.

کد خبر : ۲۸۳۸۸۸