خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی استان زنجان :

رسانه ملی با انعکاس مطالبات مردم در توسعه متوازن جامعه موثر است

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۲۰۷

رییس شورای اسلامی استان زنجان گفت: رسانه ملی با انعکاس مطالبات مردم در توسعه متوازن جامعه موثر است.

 به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی استان زنجان ، سعید خدادادی روز شنبه در جلسه مشترک با مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان  افزود:  صدا و سیمای مرکز استان می تواند با پیگیری مشکلات استان می تواند در رفع آن راهگشا باشد.

خدادادی ، با بیان اینکه صدا و سیما ظرفیت مناسبی برای معرفی ظرفیت های درون گرای استان است بیان داشت : با معرفی پتانسیل های موجود  و ایجاد ضرورت توزیع عادلانه  نهاده های ثروت می تواند در جذب سرمایه گذار و رفع مشکل بیکاری موثر واقع شود.

رییس شورای اسلامی استان زنجان  ظرفیت بالای برخی رشته های دانشگاهی را  از دیگر آسیب های موجود در استان برشمرد و ابراز کرد: در برخی رشته ها تعداد فارغ التحصیلان متناسب با بازار کار نیست  برای رفع مشکل می توان  به سمت  رشته هایی رفت که امکان توسعه آن در استان وجود دارد.

خدادادی ادامه داد: برای مثال می توان بخشی از ظرفیت رشته های عمران و معماری را به سمت رشته معدن که در استان ظرفیت  مناسبی دارد سوق داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود بیش از دو هزار عضو شورای اسلامی در استان ، این جمعیت را ظرفیت بزرگی برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان برشمرد.

رییس شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شوراها در دوره سازندگی بهترین عملکرد را داشتند اظهار کرد: شوراها خیرات و برکات بسیاری دارند  و در دنیا تجربه موفقی بوده اند  اگر در کشور با چالشی مواجه هستند باید به آن ها فرصت  تقویت و اصلاح داده شود.

خدادادی متذکر شد: متاسفانه  آستانه  تحمل طبقات مختلف اعم از مسئولان نسبت به تصمیمات شورایی پایین آمده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه علی رغم تصریح قانون نسبت به وظایف و جایگاه شوراها ابزار لازم برای انجام وظایف وجود ندارد.

علی مقدم نژاد دیگر عضو شورای اسلامی استان زنجان در ادامه  با اشاره به نقش بی بدیل صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، کمک به توسعه متوازن و  رفع فقر در جامعه گفت: صداو سیما می تواند در تقویت جایگاه شوراها موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: توقعات از شوراها بسیار و اختیارات و امکانات موجود محدود است  برای تعدیل توقعات و تبیین وظایف شوراها  نقش بسزایی دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر خرمدره  با بیان اینکه شوراها از نیمه راه عمر انقلاب اسلامی آغاز به کار کرده اند تصریح کرد:متاسفانه برخی مسئولان اعتقادی به تعامل با شورا ندارند و وظایف و اختیارات شورا را محدود به شهرداری می دانند، این در حالی است که وظایف شوراها گسترده است و نیازبه فرصت برای رشد و بالندگی دارند.

وی همچنین بر استقلال خبرنگاران شهرستانی، ایجاد فرصت برابر در رسانه ملی برای شهرستان های استان و معرفی بیشتر ظرفیت های استان برای جذب سرمایه گذار تاکید کرد.

حسین فرامرزلو دیگر عضو شورای اسلامی  استان زنجان، نیز با تاکید برلزوم تقویت دفاتر شهرستانی رسانه ملی اظهار کرد: برای تقویت روحیه مطالبه گری و انتقاد پذیری  باید رسانه ملی با تولید محتوای مناسب اقدام نماید.

وی به دیگر مشکلات اقتصادی استان پرداخت و افزود: پیگیری مشکل پتروشیمی  که 9 سال بلاتکلیف مانده در حالیکه قرار بود سه ساله  به بهره برداری برساند  لازم است چرا که  از بی اعتمادی سهامداران و نارضایتی آن ها خواهد کاست.

فرارمرزلو از خام فروشی مواد معدنی دراستان نیز انتقاد کرد و بیان داشت: مواد معدنی استان به صورت خام به فروش می رسد و به جای  شود فقط هزینه های آن  به مردم تحمیل می شود. 

وی یادآور شد: امیدواریم هر چه سریعتر شاهد پوشش دیجیتال 100 درصدی در استان باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان زنجان نیز در ادامه  ضمن استقبال از  تعامل با شوراهای اسلامی گفت:

شوراها حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند  و بدون شک قانونگذار بر اساس مصلحتی  تشکیل شوراها را بنا نهاده است.

مهندس صفری  با بیان اینکه رسانه ملی سعی دارد در حل مشکلات و ایجاد نشاط در جامعه  موثر واقع شود و خط قرمز آن  منافع  و مصالح ملی است  بیان داشت:  اتحاد شوراها مانع خنثی شدن اثر اعضای شورا شده ،رونق  جامعه و رضایت مردم را به ارمغان می آورد.

وی خاطر نشان کرد: شوراها با تقویت بعد نظارتی خود می توانند در توزیع عادلانه ثروت و قدرت تاثیر گذار باشند و شکاف و فاصله طبقاتی را از جامعه بزدایند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان  در خصوص پوشش شبکه دیجیتال گفت: تقریبا 88 درصد استان تحت پوشش این شبکه است  یعنی کل شهرها و 650 روستا از 930 روستای استان.

وی خاطر نشان کرد: پوشش دیجیتال سایر روستاها منوط به تامین اعتبارات استانی است .

مهندس صفری با تاکید بر لزوم دیجیتالی شدن  شبکه های روستایی به منظور پیشگری از بروز مشکلات فرهنگی  یادآور شد: در صورتیکه  اعتبارات استانی برای پوشش دیجیتال روستاها تامین شود سازمان نیز حمایت های لازم را خواهد داشت.

وی همچنین به نبود دفاتر شهرستانی اشاره و ابراز کرد: در صورتیکه مردم یا مسئولان محل مناسبی را برای استقرار خبرنگاران شهرستانی فراهم کنند صدا و سیمای مرکز استان با بهره برداری از آن  فعالیت ها را آغاز می کند.

وی در پایان  معرفی ظرفیت های استان،حرکت در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کمک به توسعه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی  استان را از اولویت های  کاری مرکز متبوعش برشمرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز