خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز در دیدار با سفرای چهار کشور اروپایی عنوان کرد؛

"تبریز" نقطه موثر توسعه همکاری‌های ایران با "کشورهای نوردیک" به شمار می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۱۵۹

شهردار تبریز با سفرای کشورهای فنلاند، نروژ، سوئد و دانمارک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نفل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز صادق نجفی در دیدار با سفرای کشورهای فنلاند، نروژ، سوئد و دانمارک در کشورمان، توسعه ارتباطات شهروندی را لازمه بسط همکاری‌های متقابل اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد.

وی با اشاره به پیشنه تمدنی شهر تبریز در روند پیشرفت کشورمان، اظهار داشت: تبریز از دیرباز به واسطه استقرار در مسیر جاده ابریشم و ارتباط با دروازه‌های تمدنی اروپا، پیشتاز دستاوردهای صنعتی و علمی ایران بوده است؛ این شهر، در عین حال، در پشتیبانی از ارزش‌های اعتقادی و اخلاقی نیز پیش‌رو بوده است.

شهردار تبریز جایگاه اقتصادی شهر تبریز را یادآور شد و با بیان این‌که بازار تاریخی تبریز به عنوان یکی از کانون‌های بزرگ و مهم اقتصاد منطقه از دیرباز مطرح بوده است، ادامه داد: این نقش اقتصادی، تا به امروز تداوم داشته و طی آن، امروز شاهدیم که 10 درصد صادرات غیرنفتی کشور ایران از طریق استان آذربایجان‌شرقی و با محوریت تبریز صورت می گیرد؛ بعلاوه، هم‌اکنون، از مجموعه 8 هزار واحد تولیدی استان آذربایجان‌شرقی، 5 هزار در مناطق صنعتی تبریز، فعالیت دارند.

وی توسعه حمل‌و‌نقل عمومی، فناوری‌های خدمات‌شهری، انرژی‌های نو، مسایل زیست‌محیطی و ایده‌های مبلمان شهری را از جمله موضوعات مستعد همکاری طرفین عنوان کرد.

 نجفی نقش شهرداری‌ها را در گسترش ارتباطات شهروندی یادآور شد و تصریح کرد: شهرداری‌ها با توجه به ساختار غیردولتی، می‌توانند در توسعه تعاملات بین شهروندان گام‌های موثر بردارند؛ در این راستا توجه ویژه به مباحث گردشگری و زمینه‌سازی جهت حضور متقابل و مستمر شرکت‌ها و گروه‌های صنعتی در نمایشگاه‌های بین‌المللی طرفین، می‌تواند کارساز باشد.

شهردار تبریز، با تاکید بر این‌که تعامل طرفین، قطعاً حافظ منافع شهروندان دو کشور خواهد بود، متذکر شد: موثرترین مسیر این تعامل، بسط ارتباطات با مدیریت‌های محلی استانی و شهری است و در این میان، تبریز با توجه به پیشینه و قابلیت‌هایی که پیش‌تر اشاره کردم، بهترین و موثرترین نقطه آغاز برای افزایش همکاری‌های کشورهای نوردیک و ایران است.

گفتنی است کشورهای نوردیک، به مجموع کشورهای شمال اروپا (اسکاندیناوی) که دارای اشتراکات فرهنگی برجسته هستند، گفته می‌شود. ایسلند، دانمارک، فنلاند، نروژ و سوئد، پنج کشور عضو نوردیک هستند. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز