خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

آمریکایی‌ها در موضوع «وحدت عراق» دوگانه عمل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۷۰۹

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، از مواضع دوگانه دولت‌مردان آمریکایی در موضوع وحدت عراق انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در  کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به دیدار رئیس جمهور آمریکا با رئیس اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: در حالی اوباما در دیدار با مسعود بارزانی از لزوم حفظ وحدت سرزمینی عراق سخن می‌گوید که کنگره آمریکا طرحی را در تجزیه عراق به سه کشور شیعیان، اهل تسنن و کردها به تصویب رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اظهارات دوگانه، سناتورهای آمریکایی تأکید کرده‌اند که واشنگتن بدون هماهنگی با بغداد تسلیحات را در اختیار پیشمرگان کرد قرار می‌دهد.

 امام جمعه کاشان در خصوص واکنش عراقی‌ها در قبال مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر تجزیه عراق نیز عنوان کرد: مجلس عراق و شخصیت‌های مذهبی و سیاسی این کشور به همراه قریب به اتفاق گروه‌های سیاسی عراق در برابر این مصوبه مداخله‌جویانه کنگره آمریکا سرسختانه اعلام مخالفت کردند به گونه‌ای که آمریکایی‌ها مجبور به عقب‌نشینی شده و اعلام کردند در حال حاضر این مصوبه در حد پیشنهاد است.

نمازی همچنین با اشاره به واکنش دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص توطئه آمریکایی‌ها در تجزیه‌ عراق، یمن و سوریه بیان داشت: سید حسن نصرالله به طور صریح اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد فاجعه فلسطین بار دیگر تکرار شود.

 وی  به اعتراف رئیس اسبق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر ترس مقامات و نظامیان این رژیم از رویارویی با نیروهای حزب‌الله نیز اشاره کرد و گفت: این مقام رژیم صهیونیستی همچنین فاش کرد که نخست‌وزیران رژیم صهونیستی همواره از عملیات زمینی با سربازان حزب‌الله واهمه داشته‌اند زیرا می‌دانسته‌اند در این رویارویی تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها کشته خواهند شد.

 خطیب نماز جمعه کاشان همچنین نامگذاری شهر منامه بحرین به عنوان پایتخت شکنجه توسط انجمن حقوق بشر یادآور شد: وضعیت شیعیان بحرین بسیار تأثربار است و عده زیادی از مردان و زنان در شکنجه‌گاه‌ها به سر می‌برند و بر اساس اعلام انجمن حقوق بشر سرکوب، بایکوت، بدرفتاری، اهانت و شکنجه زندانیان سیاسی در زندان‌های منامه موجب نامگذاری این شهر به عنوان پایتخت شکنجه شده است.

 نمازی در ادامه با محکوم کردن جنایات ویران‌کننده رژیم آل سعود تصریح کرد: کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن در برابر چشمان ملت‌های دنیا و سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر همچنان ادامه دارد.

 نماینده ولی‌فقیه در  کاشان با تأکید بر لزوم شرکت همگان در راهپیمایی امروز دفاع از ملت مظلوم یمن گفت: همه ملت ایران باید به عنوان نهی از منکر و در جهت محکوم کردن حنایات تأثربار رژیم آل سعود در این راهپیمایی شرکت کرده و در برابر این جنایات اعلام موضع کنند.

 نمازی همچنین با اشاره به توفیقات انصارالله یمن در برابر ارتش آل سعود عنوان کرد: رزمندگان انصارالله در پاسخ به جنایات آل سعود مواضع نظامیان آل سعود را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند.

 وی با بیان اینکه شهر نجران عربستان مورد هدف 12 خمپاره رزمندگان انصارالله قرار گرفت افزود: رزمندگان یمنی همچنبن ده‌ها نظامی رژیم آل سعود را کشته و به اسارت درآوردند.

 نمازی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به به دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور با مقام معظم رهبری، به ذکر برخی از رهنمودهای معظم‌له در این دیدار خطاب به مسئولان دولتی وزارت آموزش و پرورش و تیم مذاکره‌کننده با 1+5 و همچنین هشدار ایشان به دولتمردان آمریکایی پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز