خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک آستارا خبر داد:

صادرات ۱۸میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرک آستارا

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۷۴۱

مدیرکل گمرک بندر آستارا گفت: در طی یک ماهه سال ۹۴ مقدار ۵۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۸میلیون دلار از این گمرک به خارج کشور صادر شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از اداره کل گمرک آستارا، حمیدرضا محمدی، افزود: مقصد کالاهای صادراتی از گمرک آستارا عموما کشور‌های آذربایجان، گرجستان و روسیه بوده است.

وی، عمده کالاهای صادراتی را محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه و صنایع دستی معرفی کرد.

مدیرکل گمرک آستارا تصریح کرد: در فروردین ماه سال جاری مقدار ۱۰۰۰ تن کالا به ارزش ۵/۱ میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.

وی، با بیان اینکه مقدار صادرات چمدانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۵۳ درصد و ازحیث ارزش ۱۶ درصد افزایش داشته است، افزود: عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی، محصولات کشاورزی به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

محمدی، خاطر نشان کرد: طی مدت مذکور۸ هزار تن کالا به ارزش۴۹۲ هزار دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است که از لحاظ وزن ۷۰ درصد افزایش و از حیث ارزش ۷۸ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، عمده کالاهای وارده شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن آلات و ماشین آلات ولوازم برقی بوده که از کشور‌های روسیه، گرجستان و آذربایچان وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک آستارا به ترانزیت ۶هزار تن کالا به ارزش ۶میلیون دلار از طریق این گمرک در ماه گذشته اشاره کرد و افزود: این میزان ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن۹۳درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۹درصد کاهش داشته است.

وی، عنوان کرد: عمده کالاهای ترانزیت ورودی لوازم چوب، فراوده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده است که از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان، اکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق، امارت متحده ترانزیت شده است.

محمدی، با بیان اینکه طی مدت مذکور مقدار ۱۹هزار تن کالا به ارزش ۷۷میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی شده است، گفت: این میزان ترانزیت خروجی از لحاظ وزن ۱۹درصد کاهش و از حیث ارزش ۷۷۰درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، در فروردین ماه سالجاری ۵۳ هزار ۶۹۵ نفر مسافر از طریق مرز گمرک آستارا تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی ۳درصد کاهش و مسافرین خروجی ۱۱درصد افزایش داشته است.

درآمد عمومی اداره کل گمرک آستارا در یک ماهه سال جاری مبلغ ۳۱میلیارد۷۱میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از افزایش ۵۱۴ درصدی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز