خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

مخالف انحلال سازمان تامین اجتماعی هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۵۶۳

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، از مخالفت کارگران با انحلال سازمان تامین اجتماعی به بهانه بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش ایلنا، نصرالله دریابیگی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه قائم شهر، با تاکید بر اینکه صاحبان اصلی تامین اجتماعی کارگران هستند، افزود: وزارت بهداشت به بهانه بیمه سلامت، به ناحق به دنبال منحل کردن مدیریت درمان تامین اجتماعی است تا تمام بیمارستان‌های تامین اجتماعی به این وزارتخانه واگذار شود و ما به شدت با این امر مخالفیم.

دریابیگی، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را از دغدغه‌های جامعه کارگری برشمرد و تصریح کرد: بخش مهمی از این قانون مربوط به بخش خصوصی سازی است که در مازندران جز فساد، بی‌بندباری و نگرانی برای کارگران استان و خدشه دار کردن امنیت شغلی و به چالش کشیدن دولتمردان، تا کنون عایدی نداشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، بیان کرد: بخش خصوصی سازی و تغییرات در مالکیت کارخانجات نساجی حاصلی جز تعطیلی، فقر، بازخریدی کارگران چیزی به همراه نداشته است و شیرینی اجرای این قانون را نچشیده‌ایم.

وی افزود: ما این را نمی‌پذیریم که به دلیل نداشتن امنیت شغلی در قالب قراردادهای موقت کار و به بهانه خصوصی سازی سرمایه‌گذار، کارگری را اخراج کنند.

دریابیگی، با بیان اینکه از هرگونه اخراج کارگران به بهانه توسعه، گذشت نمی‌کنیم، یادآور شد: نگرانیم در بحث خصوصی سازی چوب حراج به اموال دولتی وارد شود و به جای اینکه مردم حاکم باشند رهاسازی، فقر و اخراج اخراج بوجود آید و این مساله مورد تایید تشکلات کارگری مازندران نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تصریح کرد: ۹۰ درصد کارگران در مازندران امنیت شغلی ندارند و مورد سوء استفاده اقتصادی قرار گرفتند.

دریابیگی به حقوق ناچیز بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: بازنشستگان، کارگران دیروز کشور و آینه کارگران امروز هستند و در کشوری که به بازنشستگان آن توجه نشود، به کار و تولید نیز توجه نمی‌شود و نیاز به حمایت‌های بیشتری دارند.

وی ادامه داد: ۱۱۵ هزار نفر بازنشسته کارگری مازندران متوسط حقوق ۹۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و این در حالی است که خط فقر زیر ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز