خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

واردات برنج، همزمان با برداشت آن صورت نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۷۰۸

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با بیان اینکه کشاورزان نگران واردات برنج در زمان برداشت محصول نباشند.، گفت: همزمان با برداشت محصول برنج، واردات این محصول به کشور صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایلنا از ساری، دلاور حیدرپور، افزود: با توجه به آغاز کشت برنج در استان‌های شمالی، سیاست دولت و وزارت جهاد کشاورزی بر این است از اوایل مردادماه همزمان با برداشت محصول برنج تا اواخر آذرماه واردات برنج به کشور صورت نگیرد.

وی، با بیان اینکه، نیاز کشور به برنج سه میلیون تن بوده و میزان تولید کشور یک میلیون کمتر از این مقدار است، گفت: واردات برنج در زمان برداشت انجام نخواهد شد و بیش از نیاز کشور هم وارد نخواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره تامین سوخت ماشین‌های کشاورزی گفت: مشکلی در تامین سوخت کشاورزان وجود ندارد و به هر اندازه که نیاز واقعی کشاورز است تامین و توزیع می‌شود.

به گفته حیدرپور، کشاورزان در صورت مشاهده هرگونه نارسایی در توزیع سوخت به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

وی، به مصرف منابع آبی در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: متوسط بارندگی در مازندران ۶۵۰ میلی متر است اما از ذخیره مناسب منابع آبی بی‌بهره است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با بیان اینکه تنها ۷ تا ۹ درصد آب‌های سطحی در استان ذخیره می‌شود، خاطر نشان کرد: آب مورد نیاز بخش کشاورزی وابسته به جریان به‌هنگام رودخانه‌ها است و باید در فصل بهار و تابستان منابع آبی به درستی مدیریت شود.

حیدرپور، درباره نهاده‌های کشاورزی گفت:: کود اوره و فسفات به اندازه کافی در انبار‌ها وجود دارد و کشاورزان هیچ‌گونه نگرانی از تامین و توزیع کود شیمیایی نداشته باشند.

وی، یادآور شد: ۳۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۱۵۰ هزار هکتار باغ در مازندران وجود دارد که از ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی، ۲۱۰ هزار هکتار به کشت برنج اختصاص دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز