خبرگزاری کار ایران

شهردار کاشان خبر داد:

کاهش تردد گردشگران از کاشان در فروردین 94 نسبت به مدت مشابه پارسال

asdasd
کد خبر : ۲۶۹۷۰۰

شهردار کاشان، از کاهش تردد گردشگران در فروردین سال ۹۴ در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار از کاشان، سیدمحمد ناظم رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: برآورد‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته و بررسی بار ترافیکی ورودی و خروجی‌های کاشان و سطح شهر بیانگر کاهش تردد مسافران نوروزی به کاشان نسبت به سال‌های گذشته است.

وی تصریح کرد: کاهش تردد مسافران درحالی صورت گرفته است که شاهد افزایش ضریب ماندگاری گردشگران در کاشان بوده‌ایم و اکثر مسافران برخلاف سال‌های گذشته کاشان را به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب کرده بودند.

شهردار کاشان اظهار کرد: با تمهیدات و برنامه‌های ستاد نوروزی و استفاده از تجارب دوره‌های قبل شرایط مدت زمان ماندگاری مسافران افزایش چشمگیری داشته است و با مجموعه اقدامات دستگاه‌های اجرایی و شهرداری در تسهیل ارائه خدمات گردشگری به میهمانان نوروزی، شاهد افزایش ظرفیت اسکان مسافران و بازدید از بناهای تاریخی و گردشگری بوده‌ایم.

به گفته وی، انتخاب کاشان به عنوان مقصد گردشگری موجبات توسعه این صنعت و اقتصاد منطقه را رقم زده است و اقامت در محل‌های اقامتی نظیر هتل‌ها، مدارس، مسافرخانه‌ها، خانه مسافر، کمپ‌ها، حسینیه‌ها، مهمانپذیرهای این شهرستان در ایام نوروز امسال با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

ناظم رضوی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود افزایش تعداد گردشگران مشکلاتی را در ارائه خدمات‌رسانی به گردشگران به دنبال دارد که خود ضد تبلیغ است، لذا سرمایه‌گذاری در این راستا به منظور کاهش محدودیت‌ها و افزایش ظرفیت‌ها حائز اهمیت و نگاه ویژه و برنامه‌ریزی مناسبی را می‌طلبد.

شهردار نخستین‌های جهان گفت: هدف شهرداری در سال گذشته از ارائه خدمات به مسافران نوروزی، بالا بردن کیفیت خدمات بود که امسال با مجموعه اقدامات و هدف‌گذاری در بخش‌های عمران، خدمات و زیباسازی شهری و همچنین برنامه‌های فرهنگی و گردشگری، افزایش متوسط اقامت و ضریب ماندگاری گردشگران در ایام تعطیلات نوروز را به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری کاشان همه ساله به عنوان مسئول ستاد اسکان مجموعه برنامه‌هایی را در خصوص اسکان موقت مسافران پیش‌بینی می‌کند که در سال جاری با تشکیل این ستاد، سازمان‌ها، معاونت‌ها و واحدهای مرتبط با شهرداری سه ستاد پذیرش، اسکان و ایستگاه اطلاع‌رسانی موجب توزیع خدمات و تسهیل دسترسی مسافران فراهم شود.

ناظم رضوی با اشاره به حوزه فعالیت شهرداری در موضوعات گردشگری اضافه کرد: این فعالیت‌ها به دو بخش کلی خدمات گردشگری و برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری منطقه تقسیم می‌شود که در راستای هم‌افزایی مناسبات گردشگری با شهرهای منطقه فرهنگی کاشان، هماهنگی و تعریف برنامه‌های مشترک انجام گرفته است.

وی همچنین برگزاری تورهای کاشان‌گشت را با هدف بازدید تخصصی از مجموعه‌های تاریخی، تورهای نیم‌روزی به اطراف کاشان و نیز بافت‌گردی برای آشنایی گردشگران با زندگی بومی و فرهنگ غنی مردمان کاشان در محورهای تاریخی را از دیگر جاذبه‌های توریستی کاشان ذکر و عنوان کرد: تعریف و توزیع نقشه‌های گردشگری منطقه فرهنگی کاشان و معرفی مسیرهای گردشگری و جاذبه‌های گردشگری ۲۳ شهر منطقه فرهنگی کاشان در تیراژ ۵۰ هزار نسخه صورت گرفت که موجب رونق گردشگری در شهرهای همجوار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز