خبرگزاری کار ایران

انتخاب شهردار جدید، آزمون جدیِ شورای شهر بندر امام

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۸۶۳

با استعفای علی گلمرادی شهردار پیشین بندر امام، اینک شورای اسلامی این شهر با آزمون جدیِ انتخاب شهردار جدید، روبرو هست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی«ره»، علی گلمرادی شهردار پیشین بندر امام، پس از پایان تعطیلات نوروزی استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرد که با اظهارات متفاوت تعدادی از اعضاء شورای شهر از جمله دبیر و رئیس این شورا، مشخص شد که وی وادار به استعفا شده است. از طرفی وی در بخشی از استعفای خود آورده است که «علیرغم آمادگی کامل و تدوین برنامه‌های مناسب برای تداوم خدمت‌گزاری به مردم شریف دیارم،.... استعفای خود را تقدیم می‌دارم.»

گلمرادی که پس از طی یک دوره رکود فاحشِ عمرانی در بندر امام، سکان‌دار شهرداری شد، توانست در این مدت، حداقل در ابعادِ پارک سازی، محدوده شهری، جُنگ‌های شادی و پخش زنده این مراسمات از شبکه‌های سراسری سیما، به همان دلایل اشاره‌شده، به چهره‌ای محبوب در بین جمع کثیری از شهروندان تبدیل شود.

البته این محبوبیت، چندان در بین اعضاء شورای شهر مشهود نبود، و اقلیتی از شورا، همواره وی را در خصوص عدم توجه به مصوبات و جابجا کردنِ اعتبارات مصوب شورا زیر سوال داشتند.

هر چند گلمرادی نیز در این خصوص ادعا می‌کند که صحبت‌هایی دارد که در صورت لزوم با مردم مطرح خواهد کرد، از مسائل درونی شورا گرفته تا اعمال نفوذهای خارج از شورا.

سیدهادی موسوی، رئیس شورای شهر نیز تأثیرگذاری عوامل خارج از شورا را رد نکرده، ولی اذعان دارد که شهردار به مصوبات شورا بی‌اعتنا بوده و با توجه بیش از حد به توسعه‌ پارک‌ها و روشنایی، از سایر وظایف خود در باره  مناطق حاشیه‌ای شهر قصور کرده است. و با شعار و چراغ نمی‌توان شهر را درست کرد.

با این تفاصیل، آنچه امروز، هم برای شهروندان بندر امام از اهمیت زیادی برخوردار است و هم آزمونی سخت برای اثبات خوش‌سلیقگی و توانمندی‌های شورا است، انتخاب شهردار آینده‌ این بندر عظیم صنعتی است، زیرا مردم به سپردنِ سکان شهرداری به شخصی حتی با توان برابر با شهردار پیشین، چه از نظر سابقه‌ کاری و چه از نظر توان اجرایی، راضی نمی‌شوند، و معتقدند که شورا باید توان جذب شخصی با سابقه و کارنامه‌ مشخص و قابل‌ قبول درامور شهری را نشان دهد. و برخلاف نظر برخی از اعضاء شورا، معتقدند که چنین فردی نه در بدنه‌ شهرداری و نه در بین اعضاء شورا وجود ندارد.

حال باید دید که شورای اسلامی شهر در مدت تعیین‌شده‌ قانونی، قادر به رونمایی از چنین شخصی که بتواند نگرانیِ شهروندان را برطرف کند، خواهد بود یا خیر؟.

ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز