خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست تعطیلات نوروزی سال ۹۴ صورت گرفت؛

بیش از 90 هزار مسافر از جاذبه‌های دریایی بندر امام بازدید کرند

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۶۶۵

درنیمه نخست تعطیلات نوروزی سال ۹۴، هموطنان عزیز در قالب میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور، ضمن بازدید از مجتمع بزرگ بندری امام خمینی (ره) با جاذبه‌های دریایی و بندری و بخشی از ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل دریایی کشور از نزدیک آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرکل بنادر و کشتیرانی استان خوزستان با اشاره به استقبال چشمگیر هموطنان در بازدید از بنادر این استان  اظهار داشت: به دنبال انجام تمهیدات و فراهم ساختن امکانات مناسب برای استقبال از هموطنان گرامی جهت بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، طی هشت روز نخست سال جاری بالغ بر۳۶ هزار و ۱۹۰ نفر از هموطنان در اقصا نقاط کشور در قالب میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور از این مجتمع بازدید کردند و از نزدیک با عملیات تخلیه و بارگیری کشتی‌ها و فعالیت‌های جاری در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی کشور آشنا شدند.

سعداله عبداالهی اذعان داشت: طی مدت مذکور همچنین ۴۹ هزار و ۵۰ نفر از هموطنان علاقمند به گردش دریایی نیز در محدودهٔ آبراه‌های ایمن که توسط نیروهای مرکز جستجو و نجات دریایی این اداره کل ایمنی آن برقرار می‌شود، با تعداد ۷۱ فروند شناور از جاذبه‌های دریایی آبراه خور موسی در مسیر بندر ماهشهر تا بندر امام خمینی (ره) آشنا شدند.

وی همچنین افزود: بالغ بر۹۷ هزار و ۶۷۳ نفر از هموطنان نیز ضمن بازدید از فعالیت‌های بنادر خرمشهر، آبادان، اروند کنار و چویبده، با انجام ۱۰۰ هزار و ۳۴۶ نفر سفر دریایی در آبراهه‌های ایمن در اروند رود از جاذبه‌های دریایی استان خوزستان بازدید به عمل آوردند.

یادآور می‌شود، مجتمع بزرگ بندری امام خمینی (ره) در همجواری با مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و با برخورداری از جاذبه‌های بندری و دریایی ضمن برپایی ستاد استقبال از میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور که در آن خدمات رفاهی، بهداشتی و فنی به هموطنان ارائه می‌شود، همه ساله شاهد بازدید خیل عظیمی از هموطنان در ایام تعطیلات نوروزی است.

یوسف کریمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز