خبرگزاری کار ایران

ورود کشتی‌های خودروبر به بندر شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۴۵

نماینده خط کشتیرانی خودروبر GLOVIS هیوندای کره جنوبی در بندرعباس گفت: نمایندگان این خط کشتیرانی با وجود تحریم‌ها هر ماه دو تا سه فروند کشتی ترانزیتی را به طور منظم به بندر شهید رجایی می‌آورند.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر هرمزگان، حسن عامری اظهار داشت: ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه به ازای هر تن، ۵۵۰ دلار ارزآوری برای کشور دارد.

رییس اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز درخصوص رونق ترانزیت خودرو از بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزارو ۲۰۰ دستگاه خودرو ترانزیتی از طریق بندر شهید رجایی جابجا شده است.

حسین کریمیان تصریح کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ماه‌های پایانی سال باکم رنگ شدن تحریم‌ها، فصل رونق تردد کشتی‌های اقیانوس پیمای حامل خودروی ترانزیتی به بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور است.

کریمیان بیان داشت: فعالان بندری این روز‌ها مشغول انجام عملیات مربوط به ترانزیت انواع خودروهای سواری و سبک از اسکله‌های بندر شهید رجایی هستند.

به گفته وی وجود اسکله با عمق ۱۴ م‌تر، پنج هکتار محوطه نگهداری و تیم‌های ۶۰ نفره جابجایی خودرو، بندر شهید رجایی را به پایگاه اصلی ورود کشتی‌های حامل خودروهای ترانزیتی تبدیل کرده است.

بندر شهید رجایی با در اختیار داشتن ۴۰ پست اسکله و ۱۸ دستگاه جرثقیل گنتری کرین و همچنین دیگر تجهیزات پیشرفته بندری ظرفیت تخلیه و بارگیری سالیانه ۱۰۰ هزار تن کالا را دارد.

این بندر که از آن به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یاد می‌شود، در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز