خبرگزاری کار ایران

روتیتر

انعقاد تفاهم نامه پژوهشی شورای شهر قروه با بهداشت و نیروی انتظامی این شهر

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۸۳۰

به منظور بهره‌مندی از امکانات و توانایی‌های یکدیگر در زمینه‌های مختلف علمی، اجرایی و تبادل تجربیات تفاهم نامه همکاری میان شورای اسلامی، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه امضا شد.

به گزارش ایلنا، رییس شورای اسلامی شهرستان قروه شامگاه چهارشنبه در این آیین هدف از تفاهم نامه مشترک با فرماندهی انتظامی قروه، را همکاری در تمام زمینه‌های پژوهشی و اجرایی با در نظر گرفتن تمام امکانات اعم از علمی، فنی، نیروی انسانی و تجهیزات دانست.

علی اکبر عبدالملکی افزود: همکاری مشترک در زمینه برگزاری همایش‌ها، سمینار‌ها، نشست‌های تخصصی، اطلاع رسانی عمومی، آموزش همگانی درباره آسیب‌ها و مسایل اجتماعی و موضوعات علمی، پژوهشی و همکاری در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی نقش تاثیرگذاری در ایجاد امنیت اجتماعی بر عهده دارند بر فرهنگ سازی در جهت جلب مشارکت و حمایت مردم به همکاری با نیروی انتظامی در جهت ایجاد نظم و امنیت تاکید کرد.

رییس شورای اسلامی شهرستان قروه افزود: شورا‌ها به عنوان مردمی‌ترین نهاد اجتماعی به منظور اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مد نظر می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی به انعقاد تفاهم نامه شورای اسلامی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشاره کرد و گفت: کاهش نابرابری‌های سلامت در شهر‌ها و روستا‌ها و ارتقا عادلانه سلامت جوامع شهری و روستایی از اهداف این تفاهم نامه است.

عبدالملکی اظهار کرد: توسعه سیاست‌های سلامت در جامعه، ارتقای فرهنگ سلامت و مشارکت مردم برای رعایت سبک زندگی سالم اسلامی ایرانی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

وی به تعهدات طرفین اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی و همکاری مشترک در زمینه توسعه فضاهای بهداشتی درمانی، بیمارستانی، خانه‌های سلامت در شهر‌ها و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها به منظور افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

عبدالملکی افزود: جلب حمایت و همکاری سازمان‌های غیر دولتی و خیرین در زمینه ارتقای عادلانه سلامت در شهر‌ها و روستا‌ها و حمایت و همکاری در اجرای پیوست سلامت در پروژه‌هایی که شورا‌ها در آن تولیت دارند از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

فرماندار قروه نیز در این آیین گفت: راهکار حل مشکلات جامعه در همکاری با شورا‌ها است و آن‌ها برای سهولت در اداره امور جاری و ارائه خدمات بهتر به مردم شکل گرفته‌اند.

شعبان سپهر افزود: نظام شورایی نظامی نیست که مانند یک فرهنگ وارداتی بر فرهنگ ملی و مذهبی ما تحمیل شده باشد چرا که نظام شورا‌ها ریشه در تاریخ این مملکت و مبنای اعتقادی دارد.

به گفته وی نظام شورایی و شورا‌ها به اندازه‌ای اهمیت دارد که رسول خدا به عنوان عصاره خلقت، به دستور خداوند مکلف به مشورت در امور کار‌ها بود.

سپهر افزود: با وجود شکل گرفتن چهارمین دوره شورای اسلامی، فعالیت شوراهای اسلامی هنوز در دوران نو نهالی است چون هنوز به این امر مهم، بها و توجه چندانی نشده است.

فرماندار قروه افزود: در هر جامعه‌ای حاکمیت و مردم وجود دارد و حاکمیت یکی از ابزارهای حکومت و اعمال حاکمیت برای مردم است در کشورهایی که فقط ابزار اعمال حاکمیتی وجود دارد در انجام امورات موفق نیستند ولی در جاهایی که نهادهای حد واسط از قبیل شورا‌ها به عنوان رابط بین ملت‌ها و حاکمیت وجود دارند به مراتب مشکلات این کشور‌ها راح‌تر حل شده است.

سپهر اظهار کرد: در زمان فعلی نیاز به وجود شورا‌ها احساس می‌شود و شیوه‌هایی که تنها به روش‌های دولتی متکی باشد نتیجه مناسب در بر نخواهد داشت پس باید از این پتانسیل موجود استفاده کرد و به تصمیمات آن‌ها احترام گذاشت.

فرماندار قروه از دستگاه‌های دولتی خواست به شورا‌ها به چشم غریبه نگاه نکنند و مشکل بحران آب در شهرستان را از طریق شورا‌ها پیگیری کنند.

سپهر اظهار کرد: شورا‌ها باید با برنامه ریزی از درخواست‌های مردم حمایت کنند برای این کار لازم است جایگاه خودشان را تقویت کنند و هم مسوولین ادارات را وادار به پاسخگویی به شورا‌ها کنند، شورا‌ها باید در قالب جلسات داخلی تنگنا‌ها و نواقص را به صورت تداوم مرتفع کنند.

وی به اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: باید از پتانسیل موجود در شورا‌ها استفاده کرد، شیوه‌های معمولی در گذشته نتوانسته‌اند مشکلات موجود را حل کنند چون همیشه نباید با تحکم، زور و فشار قضایا حل شود بلکه باید از طریق چانه زنی، تعامل و گفت‌و‌گو در حل مشکلات از همکاری و وجود شورا‌ها استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز