مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:
برنامه ریزی، تحول و مدرسه تراز، سه محور اصلی در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: برنامه ریزی، تحول و مدرسه تراز، سه محور اصلی در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است وبرنامه ریزی باید به سه دسته برنامههای آنی، میان مدت و پروسهای (بلند مدت) تقسیم شود تا بتوان با مدیریت صحیح، به اهداف مورد نظر دست یافت.
به گزارش ایلنای گلستان، قدرت الله نظری با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در تمامی امور، اظهار داشت: «برنامه ریزی باید به سه دسته برنامههای آنی، میان مدت و پروسهای (بلند مدت) تقسیم شود تا بتوان با مدیریت صحیح، به اهداف مورد نظر دست یافت.»
وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی مدرسه، مقدمه برنامه ریزی شهرستان است، افزود: «همه مدارس باید برنامه داشته باشند و این برنامهها در قالب اتاق وضعیت پردازش و به تفاهم نامه و انعقاد قرارداد تبدیل شوند.»
نظری با بیان اینکه مدرسه کانون تمام فعالیت هاست، گفت: «مدرسه تراز باید با جلب مشارکت ذی نفعان، افزایش کارایی درونی و بیرونی و ایجاد محیط یادگیری مناسب، به کانون توجه تبدیل شود.»
وی با اشاره به پنج مؤلفه اصلی مدارس تراز (مدیریت راهبری، برنامههای درسی و تربیتی، کنشگران، محیط فیزیکی و نتایج مورد انتظار)، بر ضرورت توجه به این مؤلفهها در ارتقای کیفیت مدارس تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اهمیت شبکه ملی یادگیری، خواستار تولید محتوای آموزشی با رویکرد فناوری محور و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در آموزش و پرورش شد.
نظری در ادامه با اشاره به اهمیت مولدسازی و استفاده از ظرفیت قوانین بالادستی، از مدیران خواست تا از ظرفیت شورای آموزش و پرورش برای حل مشکلات و چالشهای حوزه آموزش و پرورش استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به ماده ۲۰ قانون خیرین و معافیتهای مالیاتی، از برگزاری جلسه با اتاق بازرگانی و مدیرکل مالیاتی استان خبر داد و افزود: «با استفاده از مشوقهای مالیاتی برنامه هفتم، میتوانیم از ظرفیت خیرین و فعالان اقتصادی برای تکمیل پروژههای نیمه تمام استفاده کنیم.»
نظری، مولدسازی را یک فرصت بیبدیل و بینظیر برای آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: «اگر از این قانون استفاده نکنیم، فرصت را از دست خواهیم داد و این قانون توسط دستگاههای دیگر اجرا خواهد شد.»