خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

بهره برداری از سد معشوره موجب رونق گردشگری و توسعه اقتصادی شیلات در استان می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۹۸۵

استاندار لرستان گفت: بهره برداری از سد معشوره برای شهرهای پایین دست از جمله پلدختر ، کوهدشت، معمولان و چگنی موثر است و یرای اهالی ساکن در بالادست سد نیز رونق گردشگری و توسعه اقتصادی شیلات را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب شفقت روز یکشنبه ششم خرداد ماه در بازدید از سد معشوره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم استان اجرای سد معشوره بود که مطالعات آن قدیمی و اجرای آن سال ۹۴ آغاز شده است، اظهار داشت: موافقت نامه بین وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه در خصوص سد معشوره نهایی نشده اما در حال پیگیری است و ظرف یک ماه آینده مجوز ماده ۲۳ آن دریافت و وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی افزود: این پروژه در دولت قبلی ۲ و هم اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ۲ سال گذشته می‌شد پیشرفت آن را به ۱۶ درصد هم رساند.

استاندار لرستان با اشاره به لحاظ کردن هفت درصد اعتبارات از محل منابع وزارت نیرو برای این طرح یادآور شد: اخذ مجوز ماده ۲۳ با همکاری وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه تسریع می‌شود.

شفقت با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب حجم سد است تاکید کرد: کاربرد این سد در زمینه کشاورزی و جلوگیری از سیلاب است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح و ذخیره آب، رطوبت منطقه افزایش می‌یابد گفت: این سد جزو تاکیدات و مصوبات سفر رییس جمهور شهید به لرستان است که باید روند اجرای آن تسریع شود.

استاندار لرستان یادآور شد: جایجایی روستا نیازمند همکاری اهالی است چرا که ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح و تملک اراضی و واحدهای مسکونی بالا دست نیاز است و در حال حاضر ۲۵۰ خانوار ساکن بالادست هستند که می‌توانند با اجرای این طرح از مزایای اقتصادی آن بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های مرتبط از جمله حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منتظر نامه رسمی استاندار نباشند و به وظایف خود در قبال اجرای همه جانبه طرح عمل کنند که هماهنگی بین این دستگاه‌ها باید توسط معاونت عمرانی انجام شود تا بتوانیم در کنار مردم، این طرح بژرگ را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز