خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

برای تداوم تقویت روابط تجاری باید از فعالان اقتصادی کشورهای اروپایی دعوت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۷۰۱

استاندار قزوین گفت: فعالیت‌ها و روابط تجاری با کشورهای خارجی موضوع بسیار امیدوار کننده‌ای در بهبود وضعیت اقتصادی استان دارد که باید هرچه بیشتر بر این فرصت‌ها تمرکز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان اظهار کرد: بازار افغانستان و عراق یکی از فرصت‌های تجاری در زمینه گسترش روابط اقتصادی با کشورهای خارجی محسوب می‌شود که حتی مورد تاکید شهید جمهور نیز قرار داشت.

وی با بیان اینکه تقویت روابط تجاری با شرق ترکیه به دلیل همجواری و تعاملات فرهنگی با ایران، از اقدامات مناسب اتاق بازرگانی قزوین به شمار می‌رود، تصریح کرد: برای تداوم این مهم باید از فعالان اقتصادی کشورهای اروپایی برای تقویت روابط با ایران و به خصوص استان قزوین دعوت کنیم تا در نشست‌هایی با موضوع گسترش روابط تجاری به نقاط مشترکی دست یابیم.

اعلایی در ادامه به ظرفیت‌های مجلس دوازدهم در گسترش روابط تجاری با کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: فضای جدید در مجلس آتی می‌تواند در زمینه تقویت مبادلات تجاری در استان راهگشا باشد که از نمایندگان منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با بخش تولید و فعالان اقتصادی همدلی و همسویی داشته باشند.

نماینده دولت در استان قزوین با بیان اینکه موضوعات اقتصادی استان باید همواره در دستور کار منتخبان مردم قرار گیرد، ادامه داد: نماینده مجلس با اشرافیت بر موانع تولیدی می‌تواند مشکلات و مسایل مربوط به رونق اقتصادی را در استان مرتفع سازد.

استاندار قزوین به خدمات دولت در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و یادآور شد: با تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید امیر عبداللهیان، روابط مناسبی با اقلیم کردستان به دست آوردیم که این ارتباطات اقتصادی با همسایه‌ها می‌تواند در مسیر تولیدی استان قزوین مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول سپس به موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و تشریح کرد:‌ موضوع انتخابات ریاست جمهوری یکی از سرنوشت سازترین اتفاقات پیش رو است که امیدواریم با حضور پرشور مردم برگزار شود.

اعلایی اضافه کرد: فعالان بخش خصوصی نیز در موضوع انتخابات و مشارکت مردم نهایت همکاری را داشته باشند تا شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز