خبرگزاری کار ایران

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

اولویت شهید رحمتی رسیدگی به مناطق محروم و اقشار نیازمند بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۱۲۷

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: اولویت این شهید رسیدگی به مناطق محروم و اقشار نیازمند بود و در مدت کوتاه 4 ماهه خدمت خویش همواره برای خدمت به مردم و به خصوص محرومان سر از پا نمی شناخت.

به گزارش ایلنا از آذربایجان شرقی، تراب محمدی ضمن عرض تسلیت به مردم شریف ایران، گفت: شهید زحمتی از نخستین ساعات خدمت و پس از معارفه خود، بلافاصله کارش را با برگزاری نشست با شورای معاونان استانداری آغاز کرد و خواستار تشکیل جلسه‌ای برای برنامه‌ریزی حل مشکلات مردم شد و همه را برای خدمت به مردم و گره گشایی از معضلات جامعه دعوت و تشویق می کرد.

وی‌ ادامه داد: اولویت این شهید رسیدگی به مناطق محروم و اقشار نیازمند بود و بر همین اساس در تدوین برنامه کاری هم به این موضوع توجه داشت و به همه فرمانداران استان هم ماموریت داده بود تا به اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف رسیدگی کنند و نسبت به سالمندان، معلولان، جانبازان و مددجویان نهادهای حمایتی توجه ویژه داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: مالک رحمتی استانداری انقلابی و جهادی بود که حتی نمی‌توانست یک ثانیه را بدون خدمت به مردم هدر دهد و خود این شهید هم همواره می‌گفت، زمان بسیار کم است و ما باید از هر لحظه استفاده کنیم و با روحیه‌ی جهادی انقلابی خود در مدت کم توانست اقدامات زیادی را در جهت توسعه این استان انجام دهد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: شهید رحمتی با روحیه جهادی و سلوک مدیریتی مردمی خود همواره در میان مردم بود و تلاش های وافری برای حل مشکل محرومان می کرد و البته پروژه های بزرگ عمرانی و خدماتی استان را با جدیت پیگیری می کرد.

وی اخذ اعتبارات مناسب برای رفع تنیش آبی تبریز در چهار پنج روز اول استانداری با مصوبه دولت را از جمله یادگارهای مهم شهید رحمتی بیان کرد.

محمدی افزود: شهید رحمتی سلوک الهی داشت و خدایی بود و شب و روز نمی شناخت، تعطیلی برایش بی معنی بود و او به واقع نیروی جهادی، مومن، با تقوا و ولایی بود که آثار چهار ماه خدمتش در استانداری آذربایجان شرقی در سال های آینده بیشتر ملموس خواهد بود.

براساس این گزارش، شهید «رحمتی» متولد اول فروردین ۱۳۶۱ در مراغه، دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و از تیر تا بهمن ۱۴۰۲ نیز به‌ عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی فعّالیت کرد.

شهید «مالک رحمتی» که سوم بهمن سال ۱۴۰۲ به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی شده بود، روز یکشنبه مصادف با ۳۰ اردیبهشت ماه و همراه با سید محرومان و هشتمین رییس‌جمهور کشورمان و جمعی دیگر از شهدای راه خدمت به درجه رفیع شهادت نایل شد.

این شهید راه خدمت همچنین از سال ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۲ قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بود و سوابق اجرایی دیگری چون مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی همراه با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع)، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» دچار سانحه هوایی شدند و همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز