خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد؛

مدیرانی که توان و ظرفیت کاری ندارند بدون تعارف کنار بروند/ سرعت انجام امور در فارس قابل دفاع و قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۵۳۳

مدیران فارس کمتر از ظرفیت فعالان اقتصادی استان استفاده می کنند

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه وزارتخانه ها و استاندار باید مدیرانی که توان و ظرفیت کاری ندارند و وقت لازم برای مسائل استان نمی گذارند را هر چه سریعتر و بدون تعارف کنار بگذارند؛ این اقدام از فرصت سوزی و هدر رفتن وقت مردم هم جلوگیری می‌کند.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه سرعت انجام امور در استان فارس قابل دفاع و قابل قبول نیست، افزود: برخی از مدیریت های استان نگاه بلندمدت و دید کلان به موضوعات ندارند و درگیر اقدامات جزئی هستند این موضوع باعث می شود تا موضوعات کلی و کلان به حاشیه بروند.

نماینده شیراز و زرقان معتقد است مدیران استان کمتر از ظرفیت فعالان اقتصادی استان استفاده می کنند و انتظارات نمایندگان را آنطور که باید برآورده نکرده اند.

قادری با بیان اینکه به رغم تلاش های در حال انجام و دلسوزی های بعضی از مدیران اما این اتفاقات ره به جایی نبرده است، افزود: برخی مدیران در حد و اندازه استان فارس نیستند و به وظایف و مسئولیت های خود به خوبی عمل نمی کنند این موضوع باعث می شود تا نماینده به جای اینکه به دنبال طرح ها و اقدامات کلان استان باشد و تلاشش را برای گره گشایی امور ملی بگذارد؛ وقت خود را صرف موضوعات جزئی کند.

به اعتقاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه  موضوعات باید میان مدیران میانی و ارشد استان حل و فصل شود ؛ ارجاع موارد جزئی به  نمایندگان باعث می شود تا وقت زیادی از آنها گرفته شود و فرصتی جهت پرداختن به مسائل کلان و کلی که بر موضوعات استان تاثیر می گذارد نداشته باشند.

وی افزود: بسیاری از این ایرادات در سطح فارس به نبود نگاه بلند مدت مدیران باز می گردد؛ وجود نگاه کوتاه مدت و فعالیت های ریز و جزئی باعث شده است تا استان با چالش مواجه شود.

قادری معتقد است قطعا مدیرانی که ظرفیت کار و فعالیت ندارند باید جابه جا شوند و تصریح کرد: بسیاری از موضوعات به بودجه و اعتبار ربطی ندارد و بسیاری از چالش ها به شخص مدیران باز می گردد و برخی از آنها قصد ندارند تغییر کرده و مسائل استان را دنبال کنند.

مدیرانی که توان و ظرفیت کاری ندارند بدون تعارف کنار بروند/ سرعت انجام امور در فارس قابل دفاع و قابل قبول نیست

نمایندگانی دوراندیش در مسائل جزئی با یکدیگر به اختلاف نمی خورند

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه بخشی از عدم اتحاد نمایندگان فارس در مجلس به شخصیت نمایندگان بستگی دارد، گفت: نمایندگانی که دارای دید کلان نگر، دوراندیش، صاحب فکر واندیشه هستند قطعا در مسائل جزئی با یکدیگر به اختلاف نمی خورند.

قادری با بیان اینکه به رغم وجود اختلافات ریز و جزئی میان نمایندگان و بحث هایی در رابطه با بودجه منطقه ای اما این موضوع باعث دامن زدن به اختلافات میان نمایندگان نمی شود، بیان کرد: اگر نمایندگانی که در مجلس حضور پیدا می کنند صاحب فکر و اندیشه نباشند و نگاه کلانی به مسائل و موضوعات نداشته باشند و موارد را به منافع شخصی و حوزه انتخابیه معطوف کنند طبیعی است که اختلاف با دیگر نمایندگان پیدا کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است مجموعه ادارات کل استان باید جهت استفاده از ظرفیت نمایندگان فارس اتحادی میان نمایندگان ایجاد کنند و به مسائلی که باعث اختلاف آنها می شود ورود پیدا نکنند.

وی تصریح کرد: بخشی از موضوعات و اتحاد میان نمایندگان به عقلای قوم ها و جریان های حامی نمایندگان بستگی دارد و این افراد باید بعد از انتخابات هم بتوانند ارتباطات میان نمایندگان را حفظ کنند و از ظرفیت های بیرونی که دارند جهت حل مشکلات و توسعه استان استفاده کنند.

قادری با بیان اینکه بزرگان قوم ها و جریانات باید با ورود به موقع اختلاف نظر ها را میان نمایندگان استان را حل کنند، گفت: ورود به موقع بزرگان و افراد جهت ریشه دار نشدن مشکلات میان نمایندگان نقش پررنگی در اتحاد میان نمایندگان دارد.

نماینده شیراز و زرقان تصریح کرد: دلسوزی هایی برای فارس توسط مدیریت ارشد استان وجود دارد اما باید مدیران تلاششان را جهت استفاده حداکثری از ظرفیت نمایندگان به کار گیرند.

به گفته وی اینکه عنوان می شود «اتفاق خاصی در استان فارس رخ نداده است» انصاف نیست؛ در حال حاضر طرح ها و پروژه هایی مانند خطوط ریلی شیراز- بوشهر، طرح انتقال آب، آزاد راه و بزرگراه ها فعال است و از طرفی موضوعات واحدهای صنعتی هم در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
مریم بازوند
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز