خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

با افزایش سن بازنشستگی کارگران صریحاً مخالفت کردم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۴۱۷

نقش کارگران در رونق تولید و شکوفایی اقتصادی اثرگذار است

نماینده شیراز و زرقان در مجلس گفت: نقش کارگران در رونق تولید و شکوفایی اقتصادی به عنوان نوک پیکان کار و تلاش سازنده نقشی مهم و اثرگذار است.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه حمایت از قشر کارگری مستلزم نگاهی جامع و فراگیر به مسائل مختلف جامعه بزرگ آنها است، افزود: تعالی جامعه بزرگ کارگری در گروی ارتباط مستمر با این قشر و تشکل‌های متعددی که شکل گرفته است تا بتوان با استفاده از نقطه نظرات در تصویب قوانین راهگشا و اقدامات مؤثری انجام داد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تشکل های کارگری از بدنه همین قشر شکل گرفته و با پوست و گوشت استخوان به مسائل، مشکلات و کاستی های موجود به خوبی آگاه هستند.

وی تاکید کرد:  اگر بخواهیم در تقنین و اجرا برای این جامعه بزرگ گام های اساسی برداریم، نیازمند مشورت و آگاهی از نقطه نظرات آنها هستیم و در غیر اینصورت با اشتباهات راهبردی مواجه خواهیم شد.

عزیزی با بیان اینکه در مجلس یازدهم با افزایش سن بازنشستگی کارگران صریحاً مخالفت خود را اعلام کرده ام، تصریح کرد: معتقدم افزایش سن بازنشستگی کارگران با عدالت سازگاری دارد و فهم این موضوع نیز در نتیجه ارتباط مستمر با جامعه کارگری در طول دوران مجلس بوده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس عنوان کرد: در کنار مسائل کارگری، رونق اشتغال و رفع بحران بیکاری در استان از جمله موضوعات مهمی است که در مجلس با جدیت دنبال کرده‌ام.

وی ادامه داد: پیگیری ایجاد چندین شهرک صنعتی، افزایش ظرفیت شهرک‌ها، ایجاد واحدهای صنعتی همچون کارخانه‌های خودروسازی و تصویب تبصره‌های مهم 16 و 18 در جهت حمایت از صنایع و ... نمونه‌ای از اقداماتی است که هر کدام به نوعی ظرفیت های اشتغال استان را افزایش خواهد داد.

عزیزی گفت: با اصلاح قوانین می توان موضوعات مهمی چون ترمیم دستمزدها، افزایش حق مسکن، حفظ منزلت و ... را دنبال کرد تا کارگران ما با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: برای ارتقای منزلت کارگران، نیازمند قوانین مترقی، هوشمندانه و کارشناسی هستیم و همان گونه که ذکر شد نقش مجلس در تحکیم این موضوع، نقش راهگشا و اثرگذاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز