خبرگزاری کار ایران

۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۹۸۰

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید می‌شود.

به گزارش ایلنا، عباسعلی نوبخت روز یکشنبه در حاشیه هفتاد و ششمین نشست وبیناری که در چهارمحال و بختیاری برگزار شد اظهارداشت: حفظ جنگل‌ها یک وظیفه عمومی است، برای حفظ جنگل‌های زاگرس باید به دنبال جنگل‌داری اجتماعی باشیم.

وی افزود: شیوع آفت جوانه‌خوار و برگ‌خوار بلوط در جنگل‌های در اثر نوسانات و تغییرات اقلیمی است و حفظ و مقابله با این آفت‌ها در دستور کار این سازمان قرار دارد.

نوبخت بیان کرد: یک کارگروه گیاه‌پزشکی در ستاد سازمان با حضور صاحب نظران، دانشگاهیان و موسسه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل و راهکارهای ارائه شده برای مقابله با این آفت‌ها برای حفظ جنگل‌های بلوط زاگرس بکار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن دومین سال طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: در سال جاری ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: ۲۶۲ میلیون اصله نهال از سوی معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی تولید شد و همچنین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با کمک مردم و بخش خصوصی نیز ۲۳۷ میلیون اصله نهال تولید و در سامانه ساتک به ثبت رسانده است که بخشی از آن‌ها کاشته و بخش دیگری نیز پس از طی استانداردهای کاشت باید کاشته شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور استان‌های خوزستان، هرمزگان و خراسان رضوی  را در امر تولید و کاشت درخت نسبت به سایر استان‌های دیگر پیشرو دانست.

نوبخت زراعت چوب، ارتقای سرانه فضای سبز، توسعه و غنی سازی جنگل و جنگل‌کاری را از جمله رویکردهای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال عنوان کرد.

وی با تاکید براهمیت زراعت چوب و پیش‌بینی ۳۰۰ میلیون اصله نهال در این بخش یادآور شد: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت کشور از ظرفیت دهیاری‌ها برای مقابله با پدیده بیابان‌زایی استفاده می‌شود.

نوبخت ادامه داد: این سازمان توانایی دارد در قالب برنامه هفتم طی پنج سال طرح های آبخیزداری را در ۴۰ میلیون هکتار از ۹۰ میلیون هکتار عرصه های باقیمانده نیازمند آبخیزداری کشور عملیاتی کند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: بر اساس برنامه هفتم سهم سازمان منابع طبیعی در اجرای عرصه‌های آبخیزداری ۲۰ میلیون هکتار تعیین شده که در مدت زمان تعیین شده باید عملیاتی شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز