خبرگزاری کار ایران

کنگره ملی مدیریت بهداشت و بیماری‌های آبزیان در شهرکرد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۹۶۸

رئیس دانشگاه شهرکرد از برگزاری سومین کنگره ملی مدیریت بهداشت و بیماری‌های آبزیان در شهرکرد خبرداد.

به گزارش ایلنا یاسر پیرعلی در حاشیه این همایش اظهارداشت: هدف از برگزاری این کنگره ملی، مدیریت بهداشت و بیماری‌های آبزیان است.

وی افزود: ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه‌های مختلف بهداشت و بیماری‌ها، پرورش، ایمنی و دارو، خوراک و واکسیناسیون و جلب توجه مسوولان کشور به اهمیت صنعت آبزی‌پروری و توجه مضاعف به حوزه بهداشت وبیماری‌های آبزیان با همکاری دانشگاه شهرکرد توسط سازمان نظام دامپزشکی ایران طراحی شده است.

پیرعلی بیان کرد: پیشگیری و درمان، مدیریت بهداشتی تغذیه، مدیریت کیفی آب، واکسیناسیون آبزیان، مدیریت بهداشتی مزارع تکثیر وپرورش، مقاومت آنتی بیوتیکی، سیاست‌گذاری و مدیریت صنعت آبزیان، فرآوری محصولات آبزیان و آبزیان و فناوری‌های نوین از محورهای اصلی این همایش است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال بختیاری گفت: در سال‌های اخیر اقداماتی در جهت رشد زنجیره ارزش آبزیان و توجه به صادرات آن صورت گرفته چرا که چهارمحال و بختیاری قطب تولید آبزیان در کشور است.

محمد اسدی افزود: در استان ۵۷۰ مزرعه پرورش ماهی، ۵۲ واحد تکثیر، ۳۶ واحد کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان فعال است که از این تعداد ۱۰ کارخانه تولید خوراک دام و طیور صادرات به ۱۳ کشور صادرات دارند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون یک واحد تولید کنسرو ماهی در استان فعال است و سالانه ۳۰۰ هزار تن خوراک آبزیان در استان تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال بختیاری تصریح کرد: وجود برخی از بیماری‌های وارد شده به حوزه شیلات کشور مثل بیماری وی.اچ. اس صنعت آبزی‌پروری را درگیر کرد و یک دهه است تلاش می‌شود این بیماری از مزارع دور شود که کنترل و ریشه‌کنی این بیماری بدون مشارکت تولیدکنندگان مجرب امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز