خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

لرستان یکی از قطب‌های شیلاتی کشور محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۵۸

مدیرکل شیلات لرستان گفت: لرستان یکی از قطب‌های شیلاتی کشور محسوب می‌شود.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با ایلنای لرستان اظهار کرد:  لرستان به دلیل وجود رودخانه دائمی و پر آب و همچنین اقلیم مطلوب، از ظرفیت بالایی در امر پرورش ماهیان سردآبی و خاویاری برخوردار است.

وی افزود: ماهیان تولیدی در مزارع پرورش و تولید در سطح استان لرستان  از کیفیت بالایی برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه صنعت شیلات نه تنها در زمینه امنیت غذایی بلکه در معیشت مردم هم موثر است، اضافه کرد: مجتمع آبزی‌پروری درب گنبد یک ساخته شده و در حال احداث درب گنبد دو هستیم.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه عملیات اجرایی مجتمع سردابی در شول‌آباد آغاز شده که ظرفیت ۲۰۰۰ تن ماهی سردابی را دارد، بیان کرد: چندین نقطه از استان برای ایجاد مجتمع‌های آبزی‌پروری مطالعه و ماده ۲۳ آنها اخذ شده است.

بیرانوند گفت: با وجود ظرفیت بالای مجتمع آبزی پروری در "چم امیر" رومشکان، مجتمع‌های رنگین‌بان ۲ و ۳ می‌توان شهر شیلاتی را به آنان نسبت داد چرا که بالای ۵۰ هکتار مساحت دارند.

وی عنوان کرد:  مجتمع‌های آبزی‌پروری در رنگین بان شهرستان پل دختر در حال ساخت است.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: استان لرستان با برخورداری از عناصر و مولفه‌های تولید آبزیان و شرایط اقلیمی مناسب و فرهنگ پرورش و مصرف آبزیان به عنوان یکی از قطب‌های شیلاتی کشور محسوب می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: نقش شیلات در تامین قسمتی از پروتئین با ارزش جامعه و حصول منابع ارزی و درآمد ملی بر هیچ کسی پوشیده نیست و صنعت شیلات می‌تواند نقش بسیار مهمی در درآمدزایی، اشتغال و تامین نیازهای پروتئینی مردم داشته باشد.

مدیرکل شیلات لرستان تصریح کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه شیلاتی، جمهوری اسلامی ایران ظرفیت چند برابری تولید آبزیان و عرضه آنها با قیمت مناسب به بازار را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز