خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بیابان منابع‌طبیعی استان مرکزی:

طرح ترسیب کربن شهرستان محلات به اتمام رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۰۱۰

رئیس اداره بیابان اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از اتمام پروژه نهال‌کاری در منطقه توتک و طرح ترسیب کربن شهرستان محلات در مساحت 70 هکتاری خبر داد و گفت: استقرار نهال‌کاری در منطقه مذکور حدود 80 درصد و گونه‌های کاشته شده از نوع تاغ و آتریپکلس است که از شادابی مناسبی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آتنا فرجی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: این پروژه از محل اعتبارات ملی مقابله با بیابان‌زایی انجام شده است. از ابتدای سال 1402 تزریق حدود یک میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی آغاز شده و در این طرح تاکنون 6 دوره آبیاری و یک دوره واکاری انجام شده است.

وی ادامه داد: این پروژه در ادامه عملیات نهال‌کاری منطقه توتک و همچنین طرح ترسیب کربن شهرستان محلات در سنوات گذشته انجام شده است. از تمامی وسعت این پروژه، حدود 30 درصد نهال تاغ و 70 درصد آتریپلکس کاشته شده است. در این پروژه در مجموع 12 هزار اصله نهال کاشته شده است.

رئیس اداره بیابان اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: فرسایش بادی و ایجاد گرد و غبار یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ظهور پدیده بیابان‌زایی است که در صورت مهار نشدن خسارت قابل توجه و جبران ناپذیری به عرصه‌های زیستی و کشاورزی وارد می‌کند.

فرجی به وسعت استان مرکزی و حجم عرصه‌های منابع‌طبیعی این استان در سطح کشور اشاره داشته و تصریح کرد: این استان با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع‌طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز