خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد؛

صدور مجوز پایانه صادراتی سنگ و گل و گیاه شهرستان محلات

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۳۲۳

نماینده شهرستان های محلات و دلیجان در مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در راستای حمایت از توسعه صادرات، مجوز پایانه صادراتی سنگ و گل و گیاه شهرستان محلات صادر شد. ایجاد پایانه صادراتی موجب توسعه صادرات و رفع موانع تولید می‌شود و در ارزآوری کشور تا حد زیادی نقش آفرینی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی افزود: با توجه به اینکه شهرستان محلات پایتخت گل و گیاه کشور است و بیش از یک پنجم اراضی زیرکشت گل کشور در این شهرستان واقع شده، ایجاد پایانه صادراتی سنگ و گل و گیاه می‌تواند در حوزه صادرات گل و گیاه ایران نقش قابل توجهی داشته باشد.

وی ادامه داد: پایانه گل و گیاه شهرستان محلات از گذشته و به صورت یکساله ایجاد شده بود که در سال جاری مجدد تمدید شد. در این راستا در تلاش هستیم با تأمین زیرساخت‌ها، برای سال آینده به صورت دائمی انجام شود.

نماینده شهرستان های محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: شهرستان محلات به پایتخت گل ایران مشهور است. این شهرستان در جنوب استان مرکزی واقع شده و در حال حاضر حدود 55 هزار نفر جمعیت دارد.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: وجود پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات، تولید و تکثیر انواع گونه‌های گل‌های شاخه بریده، درختچه و گیاهان آپارتمانی و نیز تولید و صدور انحصاری بید قرمز از این شهرستان از ظرفیت‌های منطقه در زمینه گل و گیاه است.

وی بیان داشت: 18 درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، 12 درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در شهرستان محلات تولید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز