خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد؛

فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۵۰۲

امروز ناپایداری جوی و دریایی در مناطق شرقی، شرق تنگه هرمز، ارتفاعات مرکزی و شمالی استان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مجتبی حمزه نژاد گفت: امروز از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان کاسته شده، اما در مناطق شرقی استان تا اواخر وقت امروز بارش‌ها بصورت گذرا و موقتی است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: در این مدت با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از رفت و آمد‌های غیر ضرور برون شهری و روستایی اجتناب شود.

وی گفت: دریا امروز بویژه در ساعات بعدازظهر با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی، نسبتاً مواج است و بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز و دریای عمان تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان توصیه کرد تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌ها بویژه سبک و صیادی صورت پذیرد.

حمزه نژاد افزود: روز جمعه ۳۱ فروردین از سرعت وزش باد کاسته و شرایط برای رفت و آمد‌های دریایی مساعد می‌شود.

وی گفت: به لحاظ دمایی با توجه به کاهش ابرناکی آسمان بتدریج، افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: از روز شنبه یکم اردیبهشت تا دوشنبه سوم اردیبهشت با ورود یک موج بارشی جدید در مناطق شمالی، مرکزی، پاره‌ای از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان بویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه‌ای باد پیش پینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز