خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تغییر قانون مشکلی از کارگران و بازنشستگان را حل نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۷۹۴

دبیرکانون بازنشستگان و مستمری بگیران مشهد گفت: تغییر قانون مشکلی از کارگران و بازنشستگان را حل نخواهد کرد و باید به تشکل‌ها توجه بیشتری می‌شد.

حمید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اخیرا توسط وزارت کار مطرح شده، تغییر قانون ماده ۱۶۷ توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: تشکل‌های کارگری بخشی از بدنه وزارت خانه است و باید دنبال نزدیکتر شدن آن‌ها به یکدیگر باشیم. جامعه کارگری همیشه اهل گفت‌وگو، منطق و همچنین درک شرایط بوده که نتیجه عدم توجه به آن نیز فاصله بین مزد و تورم امروز است.

این فعال کارگری گفت: در گذشته فقط تشکل های ریشه دار و دارای عقبه قوی کارگری شوراهای اسلامی کار و کانون عالی شوراها در کشور بوده است. بعضی از افراد نیز اگر امروز فضا را مناسب دیده و مدعی می شوند، باید برگردند و به تاریخچه خود نگاه کنند.

زینلی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم که تغییر قانون مشکلی از کارگران و بازنشستگان را حل نخواهد کرد. کانون عالی شوراها نیز در این خصوص باید از نظرات و مشورت های دیگر تشکل ها استفاده می‌کرد.

وی ادامه داد: وزیرکار نیز باید مدنظر داشته باشد که اگر  می‌خواهد تصمیمات شورای عالی کار، دارای جایگاه و مورد پذیرش جامعه کارگری باشد، به عقبه تشکل های کارگری و همچنین جایگاه کانون بازنشستگان توجه ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز