خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

ثبت 14 میلیون تردد خودرویی در جاده‌های استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۵۶۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه از 24 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه سال جاری 14 میلیون تردد خودرویی در جاده‌های استان ثبت شد، گفت: در این بازه زمانی 2 میلیون 946 هزار و 732 خودرو به استان وارد و 3 میلیون و 140 هزار و 796 دستگاه خودرو از استان خارج شده است.

به گزارش ایلنا، مهرداد جهانی افزود: آزادراه تهران به ساوه با عبور 784 هزار و 728 تردد، پرشمارترین جاده استان و سپس محور شازند به اراک با 696 هزار و 265 تردد، در رتبه دوم به ثبت رسید. از مجموع ترددهای ثبت شده، یک میلیون و 669 هزار و 576 تردد مربوط به ناوگان ماشین‌های سنگین است.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز سال جاری 119 هزار و 112 مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی جابه‌جا و به مقاصد مورد نظر سفر کردند. جابه‌جایی مسافر در این استان با 500 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل 200 دستگاه اتوبوس، 180 دستگاه سواری و 120 دستگاه مینی‌بوس انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به میزان سرعت متوسط خودروها در جاده‌های این استان اشاره کرده و اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی سال جاری سرعت متوسط تردد خودروها در راه‌های استان، 86 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

جهانی با اشاره به اینکه روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند، تصریح کرد: 6400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که 4000 کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز