خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سفرهای نوروزی سازمان بنادر در گفت‌و گو با ایلنا:

تردد دریایی 6 میلیون مسافر نوروزی بدون سانحه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۳۸۶

سخنگوی سفرهای نوروزی سازمان بنادر با بیان اینکه تا امروز، چهاردم فروردین ماه، بیش از 6 میلیون تردد مسافر و گردشگر دریایی انجام شده، گفت: در ایام نوروز با توجه به حضور دائم نیروهای فنی و ایمنی در کلیه بنادر هیچ سانحه‌ای در مناطق مجاز ترددها رخ نداد.

الله‌مراد عفیفی‌پور، سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان تردد و سفرهای دریایی در ایام نوروز 1403 اظهار داشت: تا امروز، چهاردم فروردین ماه، بیش از 6 میلیون تردد مسافر و گردشگر دریایی انجام شده و همچنین در همین مدت 647 هزار خودرو جابه‌جا شده‌است.

وی ادامه داد: عمده این جابه جایی یعنی حدود 80 الی 90 درصد آن، بین جزایر استان هرمزگان انجام شده است.

سخنگوی سفرهای نوروزی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در این مدت هیچ سانحه دریایی برای مسافران رخ نداد، گفت: در ایام نوروز با توجه به حضور دائم نیروهای فنی و ایمنی در کلیه بنادر هیچ سانحه‌ای در مناطق مجاز ترددها رخ نداد البته مواردی محدود سانحه دریایی در مناطق غیر ایمن و غیر مجاز رخ داد که علمیات امداد و نجات سریعا در آن مناطق هم انجام شد.

عفیفی‌پور افزود: مکررا و از طرق متعدد و مختلف درباره پرهیز از تردد از مبادی و نقاط غیرمجاز به مسافران توصیه و هشدار دادیم اما عده‌ای سودجو از ناآگاهی برخی از مسافران سوء استفاده کردند. البته این موارد هم به ندرت در سواحل دیده شد.

وی درباره توقف ترددهای گردشگری و جابه جایی مسافران بین جزایر به دلیل شرایط جو نامساعد اظهار داشت: از ششم فروردین ماه تا دهم فروردین ماه شرایط جوی نامساعد باعث شد تا ترددها متوقف شود اما برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و برای رفاه حال مسافران در ساعاتی که دریا آرام بود و مواج نبود ترددها را انجام دادیم.

سخنگوی سفرهای نوروزی سازمان بنادر با تاکید بر اینکه با وجود توقف‌های تردد به دلیل شرایط جوی نامساعد و استقبال گسترده مردم از سفرهای دریایی، با ترافیک آزار دهنده برای ترددها مواجه نبودیم، گفت: هرچند معطلی‌هایی برای مسافران در ترددها پیش آمد اما ترافیک آزاردهنده نبود.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز