خبرگزاری کار ایران

شهردار صدرا خبرداد؛

احداث یادمان شهدای گمنام پارک ۶.۳ هکتاری شهر صدرا کلنگ زنی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۲۰۰

آیین کلنگ زنی احداث یادمان شهدای گمنام پارک ۶.۳ هکتاری شهر صدرا برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری صدرا، شهردار صدرا در آیین کنگ زنی احداث یادمان شهدای گمنام پارک ۶.۳ هکتاری شهر صدرا، گفت: باتوجه به بافت شهر صدرا به ویژه در فاز دوم و برکتی که پیکر مطهر شهدا علی الخصوص شهدای گمنام برای مجاوران و ساکنین منطقه به همراه دارند، درخواست‌هایی مکرر شهروندان مبنی بر وجود پیکر مطهر شهید وجود داشت که پس از بررسی‌های بسیار محل پارک ۶.۳ هکتاری برای ایجاد یادمان شهید گمنام مورد تایید مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گرفت.

مجتبی پارسایی  افزود: با کلنگ زنی امروز، بازه زمانی ساخت المان و یادمان شهید گمنام کوتاه‌تر خواهد شد و مردم از نعمت حضور پیکر مطهر شهید گمنام زودتر بهره مند می‌شوند.

 پارسایی با بیان اینکه در این بوستان تلاش خواهد شد تا در کنار تفریح سالم، کار فرهنگی انجام شود، تاکید کرد: در پایین دست پروژه محور اتصالی شهر صدرا و آزاد راه شیراز- اصفهان واقع شده است که مساحت این پارک ۶۳ هزار متر مربع بوده و در کنار مزار مطهر شهید گمنام، امکانات رفاهی نظیر کافه رستوران، مدیریت، اداری، سرویس بهداشتی، آمفی تئاتر روباز، زمین‌های بازی، نمازخانه و محوطه فضای سبز و فضای ورزشی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث یادمان شهدا به عنوان یکی از اثرگذارترین برنامه‌های فرهنگی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: خاکسپاری شهدای گمنام در این شهر یقینا موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.

بنابه گفته این مقام مسئول، احداث این یادمان‌ به عنوان نمادی از استقامت، ایثار، از جان گذشتگی و ترویج فرهنگ شهادت طلبی است؛ لازم است ما و همه مردم بدانند که استقلال، آرامش و تمامیت ارضی کشور ما حاصل از جان گذشتگی شهدا بوده و بر همه ما واجب است قدردان و ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

همچنین سردار کوشکی مدیر کل بنیاد حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس که در آیین کلنگ زنی حضور داشت در مورد این یادمان گفت: تمامی شهدای شناسایی شده خانواده هایی دارند که به انها سر می زنند اما شهدای گمنام همه ما خانواده انها هستیم و گردن همه ما حق دارند .حفظ نام و یاد حماسه شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس عزت و تداوم انقلاب را به دنبال دارد.

گفتنی است، باتوجه به پیش بینی‌های انجام شده یادمان مزار مطهر شهید گمنام در ۲۰۰ مترمربع تاپایان سال ۱۴۰۳ ساخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز