خبرگزاری کار ایران

طرح کاداستر در ۹۸ درصد از اراضی چهارمحال و بختیاری انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۳۶۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح کاداستر در ۹۸درصد از اراضی استان اجرایی شد.

به گزارش ایلنا، اصغر احمدی در نشست خبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منابع طبیعی بستر وخاستگاه توسعه است و هر اقدامی که در راستای توسعه باشد خاستگاه آن منابع طبیعی است.

وی افزود: در سه برابر ظرفیت مراتع استان دام  وجود دارد ، در صورتی که حضور دام در مرتع موجب از بین رفتن و تخریب مراتع خواهد شد لازم است دامداران را مدیریت کرده و کنترل کوچ انجام شود.

احمدی بیان کرد: طرح کاداستر در ۹۸درصد از اراضی استان اجرایی شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آبخیزداری گفت: از مجموع یک میلیون و ۶۲۵ هزار هکتار اراضی تقریبا ۴۵ درصد کار مطالعات تفصیلی اجرایی در زمینه آبخیزداری انجام شده است.

وی ادامه داد: از زمان اجرای طرح آبخیزداری تاکنون حدود ۴۰۰۰ عملیات آبخیزداری شامل اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی نیز صورت گرفته است.

احمدی تصریح کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز شده و سهم استان ۱۰ میلیون نهال است، به طوری که اکنون در ۸۴۰ هکتار از عرصه‌های ملی بذرکاری و نهال‌کاری در دستور کار و انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی ۱۲ پروژه آبخیزداری با اعتبار حدود ۲۵ میلیارد تومان در استان بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش ایلنا در سال جاری تاکنون ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز