خبرگزاری کار ایران

هشدار مدیریت بحران به شالیکاران؛

کشاورزان مازندران از بذرپاشی خزانه برنج خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۹۰۶

مدیریت بحران مازندران گفت: شالیکاران به دلیل احتمال وقوع سیلاب‌های محلی از بذرپاشی خزانه برنج پرهیز کنند.

به گزارش ایلنا، حسینعلی محمدی گفت: با شکل‌گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از امروز شنبه ۵ اسفند تا صبح دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی نسبتاً شدید، در دامنه‌ها، ارتفاعات و محور‌های کوهستانی مه‌آلود با بارش برف و کولاک را در استان شاهدخواهیم بود.

محمدی افزود: با توجه به کاهش محسوس دما از شنبه شب بارش برف به مناطق با ارتفاع بالاتر از ۴۰۰ متر نیز کشیده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران، گفت: آب‌گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی به‌دلیل کاهش دید، بارش وکولاک برف و یخبندان - افزایش مصرف حامل‌های انرژی بدلیل کاهش محسوس دما از پیامد‌های این سامانه است.

محمدی افزود: توصیه می‌شود شهروندان احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در تردد محور‌های کوهستانی، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی و آمادگی عوامل راهداری و پلیس راه، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: به دلیل نفوذ سامانه سرد بارشی احتمال وقوع سیلاب‌های محلی در استان وجود دارد در نتیجه شالیکارانی که اقدام به آب تخت کردن شالیزارها برای احداث خزانه و بذرپاشی برنج کرده‌اند تا مساعد شدن شرایط جوی اقدام به بذرپاشی در مزارع نکنند.

هواشناسی مازندران نیز در اطلاعیه‌ای برای مازندرانی‌ها هشدار نارنجی صادر کرد که بر اساس آن آسمان استان از شنبه تا دوشنبه ابری همراه با بارندگی و در ارتفاعات مه‌آلود با برش برف پیش‌بینی کرد.

در توصیه هواشناسی مازندران آمده است بهمراه داشتن تجهیزات‌زمستانی هنگام تردد در جاده‌های‌کوهستانی استان الزامی است و تمهیدات لازم برای گرم‌نگهداشتن فضای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها اندیشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز