خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان مطرح کرد؛

سیستم حقوق و دستمزد کفاف زندگى افراد را نمى دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۳۲۶

گوش به فرمان لیست نخواهم بود

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به اینکه طرح، زمانى به نتیجه مى‌رسد که مصوب و اجرا شود، گفت: یکى از دلایلى که امروز مى‌گوییم مجلس ناکارآمد است به دلیل طرح هاى زیادى است که ارائه مى‌شود اما دولت نمى‌تواند آن را اجرا کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا پاک فطرت در یک نشست خبرى افزود: حدود 25 درصد برنامه ششم توسعه اجرایى شد. برخى طرح ها صفر درصد و برخى از طرح تا 80 درصد اجرا شدند؛ زمانى که برنامه هفتم نوشته شد در تمام مواد و تبصره ها سعى شد دولت هم نقش ایفا کند.

وى افزود: در مدت نمایندگى 2 طرح به مجلس ارائه کردم که طرح ها هم مشخص است یکى طرح مسکن استیجارى و دیگرى اساسنامه سازمان فنى و حرفه‌اى بود که اساسنامه به صحن مجلس رسید و طرح مسکن استیجارى در کمیسیون عمران مصوب نشد، در این طرح قرار بود که شهردارى هاى کلانشهرها مسکن اجاره‌اى براى افراد کمتر برخوردار بسازند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه اولویت با لوایحى است که دولت به مجلس ارائه مى‌کند، تصریح کرد: مدیریت واحد شهرى و طرح جامع مدیریت شهرى در همین دوره مجلس نوشته شد و این طرح حدود 280 ماده است و هزینه اداره شهر را پایین مى آورد.

 تعهد ندادم به خاطر لیست گوش به فرمان باشم

این کاندیداى انتخابات مجلس با تاکید بر اینکه دور قبل خودشان من را در لیست شانا قرار دادند، خاطرنشان کرد: یادمان باشد مسئولین لیست شانا در آن زمان کسانى بودند که امتحان خود را پس داده بودند.

وى افزود: دور قبل رئیس شانا من را انتخاب کرد، این دور رئیس شانا تفکر دیگرى دارد و من تعهد ندادم به خاطر لیست گوش به فرمان باشم الان هم همینطور است ما خودمان روند پیشرفت استان را مى بینیم و بر اساس آن تصمیم گیرى مى کنیم.

سیستم حقوق و دستمزد کفاف زندگى افراد را نمى دهد

پاک فطرت گفت: سیستم حقوق و دستمزد کفاف زندگى افراد را نمى دهد و در هر نوع اداره اى هم یک نوع حقوق مى دهند و سیستم ادارى از نظر ما باید اصلاح شود و اصلاح ساختار نظام ادارى از ضرورى ترین کارهاى دولت است و یکى از ناکارآمدى هاى دولت به خاطر ناکارآمدى سیستم ادارى که به آن تبصره اضافه شده و در پرداخت ها و ارائه خدمات باعث نارضایتى هاى کارمندان شده است.

این کاندیداى انتخابات مجلس تصریح کرد: قرار نیست نماینده در انتخاب مدیران دخالت کند ولى وقتى مى خواهند استاندار را معرفى کنند مگر مى شود بدون نظر 18 نماینده رئیس جمهورى و وزیر کشور استاندار معرفى شود و با استاندار بومى کار بهتر پیش مى رود.

وى با یادآورى این مطلب که کار نماینده، قانون گذارى و ریل گذارى است و با این مشکلات امروز کشور باید مجلس دنیا، منطقه و کشور را مطالعه کند و آن را به صورت طرح به مجلس بیاورد، تاکید کرد: نظارت بر اجراى قانون باید به صورت استانى مورد بررسى قرار گیرد و نمایندگان باید از استان این مسائل را پیگیرى کنند و عمران و آبادانى اولویت اول استان باشد و مرحله بعدى حوزه انتخابیه خودش است.

نماینده شیراز و زرقان مجلس افزود: دولت باید اختیار دهد که برخى از بودجه ها به خزانه هاى استانى وارد شود؛ درصدى از این هزینه ها باید براى رفع مشکلات ترافیکى و افزایش ناوگان راهور شکل گیرد و وقتى سازمان تعزیرات یک وسیله نقلیه ندارد باید درآمد این سازمان را به خزانه استان برگردانند و هزینه براى وسیله نقیله آن سازمان شود و دولت مرکزى هرگاه کم مى آورد از خزانه ها استفاده مى کند.

پاک فطرت گفت: در برنامه هفتم رشد اقتصادى را 7 تا 8 درصد دیدیم و از این میزان سه درصد افزایش بهره ورى است که نیروى انسانى آن را به وجود مى آورد و اگر مى خواهد رضایتمندى ایجاد شود اصلاح امور ادارى کشور چابک سازى شود چرا که دولت در دادن لایحه کُند عمل مى کند.

آب و کشاورزى فارس نزدیک به 2 دهه جور نان کشور را کشید

این نماینده مجلس افزود: آب و کشاورزى استان فارس نزدیک به 2 دهه جور نان کشور را کشید و امروز در بحث آب هاى زیرزمینى بحران دارد. چاه آب 300 متر را رد کرده و برخى نقاط به 400 متر رسیده است و چند سال طول مى کشد این سفره آب پرشود که دیگر پر نمى شود و نشست روى مى دهد و حالت اسفنجى خاک از بین مى رود باعث جذب آب نمى شود و سرزمینى خشک خواهیم داشت و این بسیار خطرناک است و اگر آب از خلیج فارس به استان بیاوریم روى قیمت تمام شده اجناس مثل فولاد تاثیر مى گذارد و مردم باید هزینه آن را دهند.

پاک فطرت افزود: باید از کشاورزى سنتى به سمت کشاورزى مدرن برویم. استان فارس در بحث کشاورزى از خیلى استان هاى کشور عقب است؛ ما تازه در حال پیگیرى کشت گلخانه اى هستم .باید از کشاورزى بیرون بیاییم و روى اقتصاد گردشگرى برویم.

پاک فطرت گفت: باید حقوق و دستمزد را به کشورهاى همسایه نزدیک کنیم و قیمت اجناس را هم به همان سمت ببریم و آنوقت است که به همین راحتى قاچاق روى نمى دهد و مشکل کولبران هم حل مى شود.

وى اضافه کرد: باید اجازه ورود خودرو را دارد تا شرکت هاى خودروسازى ما قیمت تمام شده را پایین بیاورند و کیفیت آن را بالا ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز