خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان لرستان:

سرقت رتبه اول جرایم ارتکابی در استان را به خود اختصاص داده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۰۹۷

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه سرقت رتبه اول جرایم ارتکابی در استان را به خود اختصاص داده است از راه اندازی قرارگاه سرقت با همت و همفکری همه مجموعه‌های مرتبط خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سعید شهواری روز چهارشنبه دوم اسفند ماه در جلسه شورای معاونین دادگستری با تاکید بر اینکه تلاش باید بر این باشد که به مردم خدمت انجام گیرد اظهار کرد: با توجه به ابلاغ شاخص‌های ۲۵گانه از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه همه روسا و دادستان‌ها می‌دانند که مطالبه دادگستری از آنها چیست و بر اساس این شاخص‌ها ارزیابی می‌شوند لذا بایستی در هر کدام از این شاخص‌ها جایگاه و عملکرد خود را ارتقا بدهند.

رئیس شورای قضایی لرستان با تاکید بر اینکه شعب نامتعارف بایستی با تلاش و کوشش تا پایان سال به متعارف تبدیل شوند گفت: قرارهای منتهی به بازداشت به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است و بایستی در این زمینه دادستان‌ها نظارت بیشتری داشته تا کاهش ورودی به زندان را شاهد باشیم تا آثار و آسیب‌های بازداشت را از این اشخاص دور کنیم.

وی کیفرخواست شفاهی را ظرفیت بسیار خوبی در راستای کاهش اطاله دادرسی دانست و افزود: روسای حوزه‌های قضایی بایستی بر گردش پرونده‌ها نظارت جدی داشته تا اطاله دادرسی کاهش یابد.

شهواری خاطرنشان کرد: گواهی عدم سوء پیشینه در استان به صورت میانگین در کمتر از 4 ساعت صادر می‌شود که این خدمت خوبی به مردم است.

نماینده عالی دستگاه قضا در لرستان با اشاره به اینکه شعب تجدید نظر مسئولیت بیشتری بر عهده دارند و آخرین امید مردم برای احقاق حق می‌باشند بیان کرد: بایستی فضای مهر و محبت و مهربانی و تعامل سازنده بین قضات و کارکنان حاکم باشد تا کارها به خوبی پیش بروند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی و حضوری برای قضات و کارکنان را لازم و ضروری دانست و افزود: هزینه کردن در زمینه آموزش در واقع سرمایه‌گذاری کردن است.

شهواری با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های دادگستری افزایش ورودی پرونده‌ها است ابراز کرد: بایستی به مسئله کاهش ورودی توجه ویژه داشته از تجربیات و شیوه‌های موفق دیگران نهایت استفاده و بهره‌برداری را انجام داد.

وی بر برگزاری منظم نشست‌های قضایی تاکید کرد و افزود: بایستی در رابطه با پرونده‌های اعصار رویه مناسبی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز