خبرگزاری کار ایران

رئیس سازماان سمپاد:

بیشتر منتخبان المپیادها از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۹۹۳

رئیس سازمان سمپاد گفت: در المپیادها اغلب منتخبان از دانش‌آموزان استعدادهای درخشان هستند و ما در این سازمان تلاش می‌کنیم از دانش آموزان نخبه خانواده‌های متوسط هم حمایت کنیم تا زمینه رشد آن‌ها مهیا شود.

به گزارش ایلنا، هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین با حضور رئیس سازمان سمپاد کشور در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

الهام یاوری در این نشست گفت: باید استعدادهای درخشان را شناسایی و بدرستی پرورش دهیم و بدانیم گاهی یک استعداد برتر می‌تواند با یک کار بزرگ گره‌گشای مشکلات کشور شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مدارس سمپاد با این رویکرد نیست که رانت دهیم و برخی دانش‌آموزان نخبه را از دیگران جدا کنیم بلکه می‌خواهیم از کنار هم قرار گرفتن این دانش‌آموزان به دستاوردهای بهتری برسیم.

رئیس سازمان سمپاد تصریح کرد: در سراسر کشور تعداد 730 مدرسه استعدادهای درخشان داریم که بیش از 12 هزار دانش‌آموز در آنها تحصیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: در کنکور سراسری امسال 40 دانش‌آموز تک رقمی داشتیم که 16 نفر آن‌ها از دو منطقه تهران و از میان این منتخبان تعداد 15 نفر از دانش‌آموزان سمپاد بودند.

رئیس سازمان سمپاد اظهار کرد: در جهانی که در مسیر جنگ تمدن غربی و اسلامی است باید بتوانیم دانش‌آموزان و جوانانی تربیت کنیم تا با عشق امام حسین بتوانند تحول معنوی آینده را رقم بزنند.

وی بیان کرد: تحولی که که جوان نخبه ایجاد می‌کند بسیار تاثیرگذار و مهم است و می‌تواند در هم سن و سالان خود اثر گذاشته و از مهاجرت مغزها نیز پیشگیری کند.

یاوری گفت: اگر نگران جذب فرزندانمان به تمدن غرب هستیم باید بتوانیم نیروی انسانی متخصص و متعهد و پایبند به معنویت تربیت کنیم و سازمان سمپاد این مسیر را هموار کرده است و نقش برجسته‌ای در این عرصه دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حدود 2 درصد جامعه دانش‌آموزی را افراد سمپاد تشکیل می‌دهند و توجه به استعدادهای این گروه می‌تواند جوانانی وابسته به نظام را تربیت کند.

وی بیان کرد: اگر دلبستگی در میان جوان ما ایجاد شود فرزندان ما احساس وابستگی می‌کنند و نه تنها مهاجرت نخواهند کرد بلکه گره‌گشای مشکلات خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز