خبرگزاری کار ایران

بیشترین تعداد قبولی در تیزهوشان 1402 توسط آموزشگاه موفقیت!

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۹۹۹

طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش و سمپاد، تنها 8 درصد نفرات برتر کنکور 1402 از مدارس عادی بوده اند و 92 درصد مابقی همگی در مدارس برتر تحصیل داشته اند!

 این آمار به خوبی نشان دهنده اهمیت مدرسه و نقشی که در موفقیت آینده تحصیلی آن‌ها دارد، می‌باشد. امروز در این مطلب قصد داریم نکات مهمی را در رابطه با مدارس برتر و نحوه ورود به این مدارس با شما در میان بگذاریم و راز قبولی در تیزهوشان را به شما آموزش دهیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

بررسی تاثیر مدارس برتر بر روی دانش آموزان!

مدارس برتر که عمدتا شامل مدارس تیزهوشان و برخی از غیرانتفاعی‌ها هستند، با توجه به کادر آموزشی، اجرایی و مدیریتی که در اختیار دارند، دانش آموزان را به بهترین شکل در مسیر درس خواندن و موفقیت قرار می‌دهند. به عبارت دیگر می‌توان گفت دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند از شرکت در کلاس‌ کنکور و تست و نکته و همچنین مشاور تحصیلی بی نیاز خواهند شد.

این موضوع ممکن است مشکلاتی را در جامعه به وجود بیاورد و باعث ایجاد شکاف آموزشی بین دانش آموزان شود که عواقب جبران ناپذیری را در آینده ایجاد کند که آموزش و پرورش حتما باید فکری به حال آن نماید؛ اما در حال حاضر پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد موفقیت تحصیلی را دارید، حتما به فکر تحصیل در مدارس برتر باشید.

مدارس برتر چه ویژگی‌هایی دارند؟

همانطور که اشاره شد، مهم‌ترین تفاوت مدارس برتر از جمله تیزهوشان با مدارس عادی، کادر مدیریتی، اجرایی و آموزشی است. آموزش و پرورش، بهترین مدیران برگزیده را برای مدیریت مدارس تیزهوشان منصوب می‌کند. این مدیران بر خلاف مدیران مدارس دیگر این اجازه را دارند که دبیران برتر و مد نظر خود را استخدام نمایند؛ به همین دلیل دلیل معمولا بهترین اساتید سطح کشور در مدارس تیزهوشان فعالیت دارند. از دیگر امکانات این مدارس می‌توان به کلاس‌های هوشمند، برنامه ریزی و مشاور تحصیلی، آزمون‌های آزمایشی شبیه ساز تستی و ... اشاره نمود.

همه این موارد به همراه فیلتری که هنگام ثبت نام وجود دارد و باعث می‌شود تنها دانش آموزان نسبتا درسخوان و باهوش وارد مدارس شوند، باعث شده است که مدارس تیزهوشان در 10 سال اخیر بیشترین آمار رتبه‌های برتر کنکور را به خود اختصاص دهند.

از چه پایه‌ای وارد مدارس برتر شویم؟

بیشترین تعداد قبولی در تیزهوشان 1402 توسط آموزشگاه موفقیت!

طرز تفکر غلطی که در رابطه با مدارس برتر وجود دارد، این است که اکثر دانش آموزان و والدین آن‌ها تصور می‌کنند که بهترین زمان برای ورود به مدارس برتر و تیزهوشان، پایه نهم به دهم و مقطعی است که منتهی به کنکور می‌شود، اما نمی‌دانند که این یک ریسک بزرگ است و ممکن است دانش آموزان نتوانند از آزمون سخت تیزهوشان نهم به دهم بر بیایند.

پیشنهاد اکثر اساتید و مشاورین تحصیلی این است که دانش آموزان از پایه ششم و حتی پنجم به فکر باشند و برای مقطع متوسطه اول به سراغ یک مرسه خوب بروند. جالب است بدانید که قانونی وجود دارد که اگر شما در مقطع متوسطه اول مدارس برتر از جمله تیزهوشان پذیرفته بشوید، دیگر برای ورود به مقطع متوسطه دوم نیازی به شرکت در آزمون نخواهند داشت و به طور مستقیم وارد مقطع متوسطه دوم می‌شوند.

البته شنیده‌های مبنی بر لغو این قانون به گوش می‌رسد که بعید است حداقل تا چند سال آینده اجرایی شود، بنابراین اگر هنوز فرصت دارید، پیشنهاد می‌کنیم شانس خود را از پایه ششم به هفتم آزمایش کنید. برای این کار شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم کمک زیادی به شما خواهد نمود.

چگونه در آزمون ورودی مدارس برتر و تیزهوشان قبول شویم؟

بیشترین تعداد قبولی در تیزهوشان 1402 توسط آموزشگاه موفقیت!

تقریبا تمامی مدارس برتر دارای آزمون ورودی و شرط معدل هستند و تنها سطح این آزمون و در برخی موارد نوع سوالات تفاوت دارند. بدیهی است سطح آزمون تیزهوشان به مراتب بالاتر از دروس تدریس شده در مدارس است و اگر شما تنها به این موارد اکتفا نمایید، شانسی برای قبولی نخواهید داشت. مهم‌ترین مواردی که باید به آن‌ها توجه کنید از زبان پذیرفته شدگان در آزمون در قالب راز قبولی در آزمون تیزهوشان از آن‌ها پرسیده شده است و به طور خلاصه و مفید در اختیار شما قرار گرفته است.

1) آگاهی و سرفصل‌های آزمون

سرفصل‌ها و مباحث آزمون معمولا در هنگام ثبت نام و یا پس از آن در پایگاه اطلاع رسانی مدرسه مورد نظر قرار می‌گیرد. برای مثال آزمون تیزهوشان ششم به هفتم تنها شامل مباحث هوش و استعداد تحصیلی است و هیچ سوال مستقیمی از کتب درسی دانش آموزان مطرح نمی‌شود. در مقابل اما آزمون تیزهوشان نهم به دهم علاوه بر سوالات هوش و استعداد تحلیلی، مباحث کتب درسی را نیز شامل می‌شود که تحت عنوان استعداد تحصیلی و از دروس علوم، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی و قرآن و معارف اسلامی مطرح می‌شوند.

2) برنامه ریزی، تمرین و استمرار آن!

داشتن یک برنامه ریزی صحیح و اصولی و متناسب با توانایی شما راه رسیدن به موفقیت را برای شما هموارتر خواهد نمود. علاوه بر آن مهم‌ترین نکته‌ای که دانش آموزان آن را به عنوان راز موفقیت خود بیان نمودند، تلاش، پشتکار و حل تمرین و تست‌های بسیار زیاد بوده است. استمرار این موضوع باعث می‌شود که شما به مرور زمان رشد کنید و مهارت تست زنی‌تان افزایش بیابد.

3) آزمون شبیه ساز + کلاس آمادگی آزمون

موسسات، آموزشگاه و مراکز علمی مختلفی در سطح کشور اقدام به برگزاری آزمون شبیه ساز و همچنین کلاس آموزشی مباحث آزمون ورودی می‌کنند. در صورتی که شما در یک موسسه معتبر و باکیفیت ثبت نام کنید، شانس قبولی شما به میزان قابل توجهی افرایش خواهد بافت. این کلاس‌ها معمولا از پایه پنجم برگزار می‌شود که برای آمادگی تیزهوشان ششم به هفتم است و تا پایه نهم ادامه دارند که برای آمادگی آزمون تیزهوشان نهم به دهم می‌باشد.

بهترین آموزشگاه تیزهوشان کجاست؟

همانطور که اشاره شد موسسات مختلفی در سطح کشور فعالیت دارند که به همین دلیل شاید انتخاب بهترین آموزشگاه کار ساده‌ای نباشد. تحقیقات و نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیشترین قبولی تیزهوشان در آزمون 1402 و همچنین در سال‌های اخیر متعلق به آموزشگاه موفقیت در تهران است. این موسسه با آمار قبولی بالای 83% برای دانش آموزان ششم به هفتم و همچنین آمار قبولی بالای 81% برای دانش آموزان نهم عملکرد درخشانی را داشته است.

کلاس‌های موسسه موفقیت در سه شکل حضوری، آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود و همه دانش آموزان از سراسر کشور می‌توانند با توجه به شرایط خود، یکی از این کلاس‌ها را انتخاب نمایند. علاوه بر این کلاس‌های آموزشی که توسط بهترین اساتید سطح کشور در حوزه تیزهوشان برگزار می‌شود، آزمون شبیه ساز، تحلیل آزمون، کلاس رفه اشکال، جزوه جامع تیزهوشان، مشاور و پشتیبان تحصیلی و ... از دیگر خدمات ارائه شده به دانش آموزان در موسسه موفقیت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانید به وب سایت آموزشگاه موفقیت به نشانی www.amoozeshcenter.com مراجعه نمایید و یا با تلفن 22891840-021 تماس بگیرد.

نتیجه گیری

امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و اطلاعات مفید و سودمندی را در مورد مدارس برتر و تیزهوشان و نحوه قبولی و ورود به این مدارس آموخته باشید. لطفا اگر شما هم تجربه‌ای در این مورد دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز