خبرگزاری کار ایران

تجمع سمپادی‌ها در اعتراض به برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در پایه دهم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۱۵۷

خانواده‌های دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) در اعتراض به ابطال مصوبه سمپاد توسط دیوان عدالت اداری و برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان تجمع کرده اند.

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ششم آبان ماه؛ دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و خانواده‌های آنها در اعتراض به ابطال مصوبه سمپاد توسط دیوان عدالت اداری و برگزاری آزمون ورودی پایه دهم تجمع کرده اند. 

معترضان با سردادن شعار «عدالت عدالت، از نخبگان حمایت» نسبت به این شرایط جدید واکنش نشان دادند. 

در اردیبهشت ۱۴۰۲ هیات عمومی دیوان عدالت اداری یک بند از مصوبه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مبنی بر ورود مستقیم و بدون آزمون نهمی‌های سمپاد را تبعیض‌آمیز و مغایر با قانون اساسی تشخیص داد و آن را باطل کرد. 

طبق ماده ۴ قانون مدنی (معروف به عطف به ما سبق نشدن قانون) دانش آموزان ۱۴۰۲ به قبل شامل این قانون نمی‌شوند و ادامه تحصیل آن‌ها در متوسطه دوم بلامانع است. اما دانش آموزان محصل متوسطه اول از سال ۱۴۰۳به بعد در صورت اصلاح دفترچه ثبت نام و اگر موفق به ورود به این مدارس شدند اما به دلیل ابطال مصوبه می‌بایست در آزمون ورودی مجدد شرکت نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز