خبرگزاری کار ایران

جزئیات پرداخت یارانه فجرانه برای همدانی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۸۶۸

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان جزئیات پرداخت یارانه فجرانه را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از همدان، یوسف شعبانی در مورد برداشت مردم از صحبت‌های رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها که مبلغ ۲۲۰ هزار تومان از حساب یارانه سرپرست خانوار در هر دوره کسر خواهد شد عنوان کرد: قطعا کسر یارانه مضاعف از یارانه اصلی خانوارها کذب است و دریافت یارانه نقدی ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی پابرجاست.

شعبانی بیان کرد: مبلغ ۲۲۰ هزار تومان مضاعف یارانه اصلی است و با شرط خرید الکترونیکی از سوی خانوارها، این مبلغ به یارانه اصلی آنها به موقع اضافه خواهد شد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص اینکه برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام کردند باید ۷۰۰ تا یک میلیون تومان از آن فروشگاه‌ها خرید شود تا ۲۲۰ هزار تومان یارانه فجرانه به آنها تعلق گیرد گفت: هیچ پیش‌شرطی برای انجام خرید از فروشگاه‌های صنفی و زنجیره‌ای وجود ندارد و سرپرست خانوار به محض واریز یارانه به حساب با مراجعه به فروشگاه‌های صنفی و زنجیره‌ای می‌تواند از مبلغ یارانه مضاعف استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه برخی فروشگاه‌ها اعلام می‌کنند باید ۵۰ هزار تومان و برخی می‌گویند ۲۰۰ هزار تومان موجودی کارت سرپرست خانوار باشد تا خریدها انجام شود عنوان کرد: هیچ الزامی به وجود موجودی کارت خارج از مبلغ یارانه اصلی و یارانه مضاعف از حساب سرپرست خانوارها نیست.

شعبانی با بیان اینکه به محض واریز یارانه اصلی به حساب سرپرست خانوار و تصمیم ایشان به انجام خرید الکترونیکی از ۱۱ قلم کالای مورد هدف این طرح، می‌تواند از ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف استفاده کند اضافه کرد: ۲۲۰ هزار تومان به عنوان مشوق و یارانه مضاعف به خانوارهایی تعلق گرفته که در دهک‌های یک تا هفت قرار دارند و تصمیم دارند خرید الکترونیکی انجام دهند.

وی در مورد اینکه گفته شده این مبلغ ۲۲۰ هزار تومان کمک معیشتی است که اگر خانواده‌ای با کالابرگ خرید کند قیمت‌ها بر اساس قیمت کالاهای سال ۱۴۰۱ برای آنها محاسبه شود افزود: بله کاملا درست است و قیمت پایه برای حساب این یارانه مضاعف قیمت کالاها در سال گذشته است و به نوعی این یارانه مضاعف فاصله تورمی را کنترل می‌کند‌.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: با این اقدام دولت فاصله تورمی کالاها را از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ در جهت حمایت از اقشار کم‌درآمد و ضعیف و برای دهک‌های پایین کم می‌کند.

شعبانی یادآور شد: تا افراد از یارانه اصلی خود خرید الکترونیکی انجام ندهند، به آنها یارانه مضاعف تعلق نخواهد گرفت و تاکید این است که یارانه اصلی خرید شود.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود تا ۳۰ بهمن ماه افراد فرصت دارند از یارانه تشویقی خود بهره‌مند شوند وگرنه دیگر به آنها تعلق نمی‌گیرد گفت: خیر این موضوع صحت ندارد و با واریز یارانه اصلی به حساب سرپرستان، خانوارها یک ماه مهلت دارند از این مبلغ استفاده کنند و طرح تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود و در این سه ماه، هر ماه مبلغ ۲۲۰ هزار تومان برای هر فرد به حساب سرپرستان خانوار به شرط خرید واریز می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه برخی فروشگاه‌ها شماره کارت ملی و کارت واریزی یارانه سرپرست خانوار را دریافت می‌کنند گفت: گرفتن کارت سرپرست خانوارها به بهانه نوبت تخلف است و اگر از سوی واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها مشاهده شود، قابل پیگرد قانونی بوده و منجر به طرح پرونده در تعزیرات حکومتی می‌شود.

وی با بیان اینکه تعیین پیش شرط در استفاده از کالا یا برندی خاص در اعمال خریدها نیز تخلف است افزود: با اجبار مراجعین به خرید کالایی خارج از ۱۱ قلم کالای مورد هدف این طرح نیز برخورد خواهد شد.

شعبانی با بیان اینکه اجبار مراجعین به داشتن پیش‌شرط پول نقد در خرید از دیگر تخلفات است عنوان کرد: دریافت هرگونه پول نقد از مراجعین به بهانه اینکه مالیات برای فروشگاه‌ها اعمال می‌شود، تخلف است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه عرضه کالا خارج از ۱۱ قلم محصول انتخاب شده به مردم تخلف محسوب شده و قابل طرح در هیات‌های سازمان تعزیرات حکومتی است گفت: مردم در خرید کالاها عجله نکنند چراکه یک ماه برای هزینه اعتبار فجرانه فرصت دارند و به اصناف نیز توصیه می‌شود کمک کنند این طرح ملی در نهایت صحت و سلامت در استان اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز