خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

۱۱۳ واحد متخلف مشاور املاک در سطح استان پلمب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۷۹۷

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار لرستان گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ بازرسی از دفاتر مشاور املاک صورت گرفته و تا کنون ۱۱۳ واحد متخلف در استان پلمب شد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند در جلسه شورای مسکن و بازآفرینی شهری استان با اشاره به مهم بودن این جلسه افزود: به منظور پیگیری بیشتر طرح‌های نهضت ملی مسکن و مسائل حوزه شهرستان‌های استان، فرمانداران جلسات شورای مسکن را در شهرستان‌ها تشکیل و موارد را به شورای مسکن استان منعکس کنند.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در ارتباط با موضوع ساماندهی مسکن و کنترل بازار گفت: سه هزار و ۲۰۰ بازرسی در سطح استان انجام شده که این بازرسی‌ها منجر به پملب ۱۱۳ واحد متخلف و غیر مجاز املاک شده است.

دالوند با تاکید بر اهتمام دولت به اجرای برنامه نهضت ملی مسکن گفت: این برنامه را از اولویت‌های اساسی دولت است و باید در مسیر تحقق جهش ساخت مسکن پای کار باشیم.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر اهتمام بیشتر دستگاه‌های خدمت‌رسان و  شهرداری‌ها در حوزه صدور پروانه در راستای قانون جهش تولید مسکن افزود: در بسیاری از شهرستان‌ها به نقطه شروع رسیدیم و بناست در آینده نه چندان دور عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی این طرح‌ها انجام شود.

وی گفت: بانک‌ها در انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات می‌توانند کمک شایانی به طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند.

معاون استاندار لرستان تاکید کرد: لازم است بازآفرینی بافت فرسوده شهری در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن در اولویت قرار گیرد

وی با اشاره به بررسی و تایید محله ماسور به عنوان یکی از محلات هدف طرح بازافرینی شهری گفت: این محله به عنوان یک محله جهت اجرای پروژه های باز آفرینی شهری در کمیسون ماده ۵ و ستاد بازآفرینی شهری شناخته و معرفی شد که از مزایای آن می‌توان به استفاده از ظرفیت قیر رایگان برای آسفالت معابر اشاره کرد. 

به گزارش ایلنا ،  این جلسه بیش از ۲۰ مصوبه داشت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری‌ها برای صدور پروانه در محل‌های هدف بازآفرینی شهری و تخفیف ۵۰ درصدی در صدور خدمات مهندسی برای این محلات و مصوب شدن طرح بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری در شهرهای ازنا، پلدختر، الشتر و نورآباد اشاره کرد.

لرستان  دارای ۲ هزار ۵۱ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده و دارای طرح است که از این میزان ۳۵۰ هکتار بافت تاریخی، ۹۰۰ هکتار سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و ۸۰۰ هکتار بافت‌های فرسوده شهری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز